اراک؛

اجرای سند برش استانی حقوق کودک در استان مرکزی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی از اجرایی شدن برش استانی سند ملی حقوق کودک در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ زهرا فرجی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: سال آینده برش استانی سند ملی حقوق کودک در استان مرکزی اجرا می‌شود و بر روند اجرای سند در استان توسط خانه سازمان‌های غیر دولتی استان مرکزی پایش و نظارت انجام خواهد شد.

فرجی با اشاره به ابلاغ سند ملی کودک به استان ها در اردیبهشت ماه سال جاری افزود: برای تهیه برش استانی این سند در استان مرکزی کمیته تخصصی تشکیل و چهار گروه کاری ذیل این کمیته در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: بعد از ابلاغ برنامه جامع ملی به استان مرکزی خانه سازمان‌های مردم نهاد مسئولیت تدوین برش استانی سند ملی حقوق کودک را به عهده گرفته و وظیفه پیگیری و تهیه برش استانی به شورای عالی بانوان این نهاد محول شد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه برای تهیه برش استانی جلسه‌های تخصصی برگزار می شود گفت: در اجرای این طرح برای 21 دستگاه دولتی وظایف تعیین شد.

فرجی ادامه داد: 23 جلسه با حضور نمایندگان سازمان‌های مشخص شده برگزار و وظایف تعیین شده مورد بحث و برسی قرار گرفت و در نهایت برنامه عملیاتی تعریف شد.

وی با اشاره به برنامه های این طرح گفت: تمامی برنامه‌های تهیه شده بر اساس وظایف ذاتی دستگاه‌هاست. خانه سازمان‌های غیر دولتی استان مرکزی بر روند اجرای این سند در استان مرکزی نظارت خواهد داشت که مجموعه ارزیابی‌های انجام شده توسط این نهاد در سال 97 مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی افزود: برخی از دستگاه‌ها مشکلاتی به دلیل ابلاغ نکردن وظایف دستگاه‌ها طبق سند ملی حقوق کودک از وزارت‌خانه یا سازمان‌های کشوری دارند که البته با همکاری مدیران دستگاه‌های استانی در حال حاضر این مشکل رفع شده اما برای شروع فاز عملیاتی نیاز به همکاری و هماهنگی در این خصوص داریم.

فرجی با بیان اینکه حدود 396 هزار و 192 کودک بر اساس تعریف کنوانسیون حقوق کودک در استان مرکزی داریم، عنوان کرد: برای برنامه‌ریزی صحیح در بخش کودکان باید بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت کودکان در اختیار قرار بگیرد که پیشنهاد می‌شود اطلس کشوری به تفکیک استان‌ها تهیه و ابلاغ شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.