ارزیابی اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی تا پایان فروردین 96/ نتایج اعتباربخشی با رای کمیسیون ملی مشخص می‌شود

دبیر کمیسیون ملی اعتبار بخشی موسسات وزارت بهداشت گفت: ارزیابی اعتبار بخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان فروردین ماه سال ۹۶ پایان می‌پذیرد.

طاهره چنگیز دبیر کمیسیون ملی اعتبار بخشی موسسات وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بحث اعتباربخشی دستگاه‌ها اظهار داشت: موضوع اعتبار بخشی موسسات و دستگاه‌ها سبب ارتقای کیفیت خدمات می‌شود و این امر در دانشگاه علوم پزشکی از سال 94 آغاز شده و تحول آموزشی خوبی را بر جای گذاشته و طراحی آن در سال 94 انجام و بحث اجرا از دی ماه همان سال شروع شده است.
 
وی بیان کرد: ‌در طی این مدت تمام فرآیندهای لازم برای اعتبار سنجی بیمارستان‌ها و موسسات و اعلام استانداردهای لازم در جهت انجام ارزیابی‌های درونی و بیرونی انجام شده است.
 
چنگیز عنوان کرد:‌ انجام بررسی و ارزیابی درونی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته است و ارزیابی بیرونی به وسیله افرادی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند انجام می‌شود و من امیدوارم که جمع بندی و صدور اعتبار بخشی موسسات در پایان سال آینده انجام شود.
 
وی ادامه داد: اعتبار بخشی موسسات بر اساس استانداردهای لازم و صدور رای تشکیل می‌شود و این کار تا به امروز برای 50 دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و من امیدوارم تا پایان اسفند ماه تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوع اعتبار بخشی‌شان هرچه سریع‌تر به پایان برسد.
 
چنگیز تاکید کرد:‌ با اعلام رای کمیسیون ملی اعتبار بخشی در مورد ارزیابی بیرونی دانشگاه علوم پزشکی نتایج آن در جلسه کمیسیون ملی حداکثر تا آخر اسفند ماه و فروردین 96 صادر می‌شود.
 
وی گفت: با مشخص شدن نتایج آرای اعتبار بخشی به وسیله کمیسیون ملی تا پایان فروردین ماه 96 میزان بودجه اختصاص یافته به دانشگاه علوم پزشکی و موسسات مشخص می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار