شجاعی: در خاک آمریکا تاریخ را ورق زدیم/ آینده تیراندازی ایران روشن است

رئیس فدراسیون تیراندازی باکمان به تمجید از عملکرد کمانداران کشورمان پرداخت.

محمد علی شجاعی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در حاشیه بازگشت تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان از مسابقات جهانی لاس وگاس بیان کرد: در ابتدا موفقیت تیم ملی کشورمان در این برهه خاص دیپلماتیک تبریک می گویم. مرحله چهارم و نهایی جام جهانی در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در آمریکا برگزار شد. 

وی ادامه داد:در این مسابقات ورزشکاران 46 کشور جهان در رده های سنی مختلف حضور داشتند. می توان گفت که این رقابت ها با کیفیت ترین تورنمنت ممکن در جهان است و بهترین های دنیا در آن شرکت می کنند. تیم ما در آمریکا به یک مدال طلا، 2 نقره و یک برنز دست یافت. مدال آوری جوانان ما در این مسابقات با استناد به رکوردهای آنها قابل پیش بینی بود.

شجاعی عنوان کرد: با مشکلاتی که از سوی دولت آمریکا برای صدور ویزا ایجاد شد، تیم ما با تنش بسیار زیاد و کمتر از 48 ساعت قبل از شروع مسابقات به آمریکا اعزام شد.

اولین تیم ورزشی که بعد از اتفاقات سیاسی اخیر آمریکا وارد خاک این کشور شد، مربوط به تیروکمان بود و خوشحالیم که هم با عزت وارد آمریکا شدند و هم با افتخار این کشور را ترک کردند.

وی افزود: در تاریخ ورزش تیر و کمان، این نخستین بار است که در این مقطع از جام جهانی، کشور ایران صاحب مدال می شود. ورزشکاران ما مزد برنامه ریزی فدراسیون و تلاش های 3 ساله خود را گرفتند و خوشحالی ما به خاطر تقارن این افتخار آفرینی ها با اتفاقات اخیر آمریکا، مضاعف می شود.

شجاعی درباره رسیدگی به ورزش تیراندازی با کمان گفت: مسئولان باید نگاه خود را به ورزش از حالت تفریحی تغییر دهند و آگاه باشند که امروزه ورزش مصداق ایجاد شغل، صنعت، گردشگری و حتی کاهش هزینه های درمان است. در این صورت قطعا باید به این رشته های پرمدال در آینده بهای بیشتری بدهیم. همچنین از لحاظ بودجه ما در تنگنا هستیم و به کمک جدی دولتمردان نیاز داریم.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان بیان کرد: بعد از ورود ما به فدراسیون، تیم های ملی نوجوانان و جوانان تشکیل شد. همچنین ما سه سال و نیم قبل کار را از رده نونهالان آغاز کردیم و پس از یک سال برگزاری مسابقات داخلی، اعزام ها را به مسابقات بین المللی در دستور کار قرار دادیم. ما از تمام استان ها بهترین نفرات را جذب کردیم و سپس در اردوهای مختلف نفرات برگزیده انتخاب شدند. یکی از نشانه های پیشرفت ما این نکته است که علی رغم مشکلات همیشگی ما در بخش ریکرو، هر 4 مدالی که امسال در مسابقات لاس وگاس کسب شد، در همین بخش بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار