یاسوج؛

حضور مردم در راهپیمایی/ادامه دهنده راه انقلاب

امام جمعه یاسوج به وحدت مردم در 22 بهمن اشاره کرد و گفت: این حضور چند پیام داشت اول این که ما مردم راه انقلاب را دوباره ادامه می‌دهیم و گسستی بین نسل‌های انقلاب نیست.

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با اشاره به فلسفه مرگ گفت: مرگ به دنبال انسان است و اگر ما آن را فراموش کنیم مرگ ما را فراموش نمی‌کند.

وی با بیان آیاتی از قران کریم در خصوص این که مومنین با هم دوست هستند، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت خمس و زکات از دستورات خداوند است همه مومنین این کارها را انجام می‌دهند.

امام جمعه یاسوج افزود: این‌ها مورد رحمت خدایی قرار می‌گیرند که عزیز و حکیم و دانا و نفوذناپذیر است.

وی به علاقه‌مندی مسلمین به یکدیگر اشاره کرد و با بیان سخنی از امام علی(ع) گفت: برادری چند پایه دارد که اول باید همدیگر  را نصیحت کنند و مهم‌تر این که یکدیگر را به حق نصیحت کنند.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: اگر مومن کار خوب می‌کند باید مورد حمایت سایر مومنین قرار گیرد تا آن کار خیر را بیشتر و بهتر انجام دهد و دیگر این که مومن را از معصیت کردن باز داریم تا در جامعه آسایش و امنیت وجود داشته باشد.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مناسبت‌های هفته به 29 بهمن قیام مردم تبریز و تظاهرات آن‌ها و چهلم شهدای قم اشاره کرد و گفت: عمال پهلوی قیام مردم آذربایجان را به خاک و خون کشیدند و برگ سیاه دیگری به پرونده سیاه خود افزودند که در تبریز مردم به خاک و خون کشیده شدند.

وی به کودتای انگلیسی رضاخان در سال 1299 شمسی اشاره کرد و افزود: امام رحمت‌الله علیه می‌فرماید که رضاخان ابتدا سینه‌زنی می‌کرد و تکیه‌ها را دور می‌زد و این گونه حقه باز بود و به حسب ظاهر دم از دین می‌زد و بعد از این که به حکومت رسید منافقانه به دین‌زدایی پرداخت.

حسینی افزود: امام از علما و مردم گله‌ داشتند چرا که خیلی‌ها این حقه باز را می‌شناختند اما چهره وی را به مردم و دیگران معرفی نکردند.

وی گفت: انگلیسی‌ها اذعان کردند که خودمان وی را آوردیم اما وقتی خیانت کرد او را برداشتیم که نشان از سرسپردگی و وابستگی رضاخان به انگلیسی‌ها و سایر قدرت‌ها داشت.

حسینی به وحدت مردم در 22 بهمن اشاره کرد و گفت: این حضور چند پیام داشت اول این که ما مردم راه انقلاب را دوباره ادامه می‌دهیم و گسستی بین نسل‌های انقلاب نیست.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: این پیامی قاطع به سردمداران رژیم آمریکا بود و امسال شعارها بسیار کوبنده‌تر از سال‌های قبل بود و همه آمدند و شعار دشمن‌شکن مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل را رساتر از سال‌های قبل فریاد زدند.

حسینی با قدردانی از صدا و سیمای استان و سایر رسانه‌ها تصریح کرد: امسال مردم جواب رییس‌جمهور آمریکا را محکم‌تر از گذشته دادند.

وی با یهودی خواندن آل سعود گفت: ما آل سعود نداشتیم بلکه سرزمین حجاز داشتیم و این خانواده یهودی‌الاصل در سرزمین وحی به قارون صفتی و جنایت می‌پردازند و از تکفیری‌ها و داعش حمایت می‌کنند و این‌ها دستشان به خون مردم یمن آلوده است و حامی رژیم کثیف آل خلیفه در بحرین هستند که به وسیله آمریکا و انگلیس و اسراییل حمایت می‌شوند.

حسینی به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: این موضوع حساس اسلام است چرا که سرزمین مقدس را اشغال کرده‌اند و این‌ها یهودی نیستند بلکه اشغال‌گران صهیونست هستند و به فرموده رهبری اگر ملت فلسطین هماهنگ باشند عمر آن کوتاه‌تر می‌شود.

وی به دستبند زدن به کودک 5 ساله در آمریکا اشاره کرد و گفت: ببینید این‌ها چه مخلوقاتی هستند و امنیت آن‌ها چقدر خدشه‌پذیر است که یک کودک 5 ساله امنیت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

حسینی به سران فتنه اشاره کرد و گفت: آن‌ها اصل نظام را نشانه رفتند و توصیه می‌کنند که آن‌ها را آزاد کنید.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: فتنه 88 بسیار فتنه بزرگی بود و باید با تبعیت از رهبری نسبت به آن‌ها حساسیت داشته باشیم و بعضی افراد مکار می‌گویند که بیاییم آشتی کنیم.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.