پاکستان دیپلمات‌های افغانستان را احضار کرد

پاکستان دیپلمات های افغانستان را احضار کرد و لیست ۷۶ تروریست تحت تعقیب را به آنها داد.

پاکستان دیپلمات‌های افغانستان را احضار کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی ارتش پاکستان در پیامی نوشته است که ارتش نام ۷۶ تروریست تحت تعقیب را به دیپلمات های افغانستان ارائه کرد و از آنها خواست تا آنها را تحویل بدهند.

ژنرال آصف غفور در صفحه تویترش نوشته است که از مقامات افغانستان خواسته شد تا یا علیه این تروریستان اقدام نمایند و یا آنها را تحویل مقامات پاکستان بدهند.

وی همچنین گفت که پاکستان اعتراض خود مبنی بر استفاده تروریستان از خاک افغانستان علیه پاکستان را به دیپلمات های افغانستان ارائه کرد.

این در حالیست که وزارت خارجه پاکستان دو روز پیش نیز و به دنبال رویداد حمله انتحاری در شهر لاهور این کشور، «سید عبدالنصیر یوسفی» معاون سفیر کشورمان در اسلام آباد را به این وزارت احضار کرده بود.

حمله انتحاری لاهور که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۱۳ تن شد را گروه جماعت الاحرار شاخه طالبان پاکستان به عهده گرفت.

پاکستان مدعی است که این گروه در خاک افغانستان پناهگاه های امن دارد.

همچنین در یک رویداد تروریستی مرگبار دیگر در ایالت سند پاکستان، شب گذشته (پنجشنبه) دست کم ۷۰ تن جانشان را از دست دادند و ۲۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

این رویداد زمانی به وقوع پیوست که یک عامل انتحاری مواد منفجره همراه خود را در زیارتگاه «لعل شهباز قلندر» متعلق به صوفیان مسلمان در شهر سیهون ایالت سند منفجر کرد.

پس از این رویداد، مقامات پاکستان با ادعای این که تروریستان از درون خاک افغانستان علیه پاکستان عملیات انجام می دهند، مرز افغانستان-پاکستان در منطقه تورخم را برای هر گونه عبور و مروری تا اطلاع ثانوی مسدود کردند.

رها نوشت: پاکستان طی یک هفته گذشته شاهد چندین حمله تروریستی در نقاط مختلف این کشور بوده است، که مرگبارترین این حملات، در شهر لاهور و در شهر سیهون می باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار