امام جمعه خوی؛

مردم با اهانت کنندگان به عاشورای حسینی آشتی نمی‌کنند

امام جمعه خوی گفت:مسئولان و سایر اقشار جامعه گویندگان و صاحبات تریبون و مطبوعات باید موضوعات مطرح شده از ناحیه، ولی امر مسلمین را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام شکوری درخطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان خوی بعد توصیبه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا، امید از دیدگاه قرآن و احادیث اهل بیت (ع) را مورد بحث و بررسی قرار داد و افزود: امید به اجر و پاداش خداوند، امید به حل شدن مشکلات زندگی، امید به بهبود وضع معیشتی و اقتصادی، امید به رحمت و عنایت خداوند، امید به امدادهای خداوند، تشویق کردن انسان‌ها به داشتن امید واقعی، برحذر داشتن افراد از امـیدهای کـاذب، برحذر داشتن از امـید بستن به غیر خـدا و نهی کردن بندگان از نومیدی را از جمله مصادیق مهم امید برشمرد.
وی اظهار داشت:در کتب روایی و همچنین کتب روانـشـناسی بـرای رسـیدن انسان‌ها به امید روش‌ها و راه هایی مطرح شده است از قبیل:توکل بر خداوند احدیت، داشتن هدف در زندگی، کار و تلاش کردن، قناعت در امورات زندگی، عدم مقایسه خود با دیگران، شاکر و سپاسگزار بودن و استفاده از تجربیات دیگران.
مسئول مدارس علمیه خوی با پرداختن به موضوع توکل اظهار داشت:بر اساس مفاد آیات و روایات تن‌ها راه حل برای حل مشکلات مادی و معنوی و معیبشتی انسان‌ها توکل به خداوند است رسولخدا (ص) می‌فرماید هر که به خدا توکل کند خداوند هزینه او را کارسازی کند و از جایی که گمان نبرد به او روزی رساند.
خطیب جمعه با اشاره به سخنان راه گشا و مواضع قاطع رهبری در جمع مردم غیور تبریز به مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن اظهار داشت مسئولان بزرگوار و سایر اقشار جامعه گویندگان و صاحبات تریبون و مطبوعات باید موضوعات مطرح شده از ناحیه، ولی امر مسلمین را جدی بگیرند بویژه هشدار‌ها و توصیه‌های ایشان در زمینه‌های مختلف از جمله موضوع بیکاری، رکود و گرانی و توجه به توطئه‌های دشمن در زمینه جنگ واقعی که جنگ اقتصادی است و انتقاد از تعبیر آشتی ملی که فرمودند: مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند؟ قهری وجود ندارد، البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸ به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر هستند و با آن‌ها آشتی هم نمی‌کنند.
قیام ۲۹ بهمن ریشه در ولایت مداری مردم آذربایجان داشت.
خطیبب جمعه درادامه با اشاره به قیام ۲۹ بهمن مردم غیور تبریز به مناسبت چهلم شهدای ۱۹ دی حوزه علمیه قم گفت::گزارشات مسئولان وقت قیام به قدری منظم و با برنامه بوده که حتی ساواک و سایر نیروهای انتظامی و سیاسی از درک و مدیریت آن عاجز ماندند.
وی ادامه داد در این قیام به عنوان اولین بار مرگ بر شاه در تظاهرات شروع شدو دسـتـگاه تـانـک، سیـنـما، هـتل، کـاخ جـوانـان، سـاختمان حزب رستاخیز و تعدادی از خودروهای دولتی به آتش کشیده شد.
وی همچنین افزود:به خاطر عجز و درماندگی نیروهای انتظامی و ساواک ارتش وارد شهر شد و در این قیام تاریخی ۱۳ نفر شهید، ۵۸۱ نفر دستگیر و ۱۱۸ نفر زخمی شدند. وهمچنین به دنبال این قیام دانشجویان ایرانی در برلین آلمان شرقی سفارت ایران را به اشغال خود در آورده و اخبار حوادث تبریز را به اطلاع جهانیان رساندند.
خطیب نماز جمعه تصریح کرد:قیام ۲۹ بهمن ریشه در ولایت مداری مردم آذربایجان داشت و این قیام مصداق بارز این فرمایش امیر مرمنان (ع) است فَالْمَوْتُ فی حَیاتِکُمْ مَقْهُورینَ وَالْحَیاةُ فی مَوْتِکُمْ قاهِرینَ (۲)
خار گشتن و زنده ماندنتان مردن است و کشته شدن و پیروز شدنتان زنده بودن.
دشمنی با آل محمد نشانه کفر و الحاد است.
امام جمعه خوی با اشاره به فاجعه انفجار در حرم مطهر امام هادی و امام عسگری در سامرا توسط تکفیری‌های آل سعود اظهار داشت.
در عصر ما مصداق بارز ضدیت با اهل بیت رسولخدا (ص) که در اصطلاح کلامی به آنان ناصبی یا نواصب گفته می‌شود وهابیان و جریانهای تکفیری هستند که مرکز آنان عربستان و حامیانشان حاکمان ستمگر آل سعود هستند.
در طول تاریخ هر وقت قدرت و فرصت پیدا کرده اند به قتل و غارت شیعیان و تخریب قبور ائمه و سایر بزرگان دین پرداخته اند تاریخ پر است از جنایات آنان.
تخریب حرم مطهر امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) توسط.
تکفـیریان کـوردل در سـال ۸۴ ش. از آن جـمـله می‌باشـد.
رسولخدا (ص) فرمود::آگاه باشید هر کس با بغض آل محمد بمیرد کافر مرده است آگاه باشید هر کس با بغض آل محمد بمیرد بوی بهشت را استشمام نمی‌کند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.