مدیركل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن:

جزئیات تکمیل ظرفیت بلیت رفت ۴ مسیر ریلی کشور برای سفرهای نوروزی ۹۶

علی كاظمی منش گفت: بلیت رفت ۴ مسیر مشهد-تبریز، بندرعباس-مشهد،‌ مشهد-اصفهان و بندرعباس-اصفهان در ایام نوروز امسال پُر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی كاظمی منش مدیركل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان اینكه در پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی حدفاصل ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده تاكنون ۲۰ درصد یعنی حدود ۳۰۰ هزار بلیت عرضه شده است، گفت: این میزان تقریبا ۲۰ درصد از ظرفیت ایجاد شده برای نوروز است و از این میزان ۳۵ درصد بلیت‌ها از طریق اینترنت و ۶۵ درصد از طریق مراكز فروش بلیت در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌كه در مسیر رفت تهران-مشهد برای تاریخ‌های ۲۷ تا ۲۹ اسفند بلیت‌ها به فروش رفته است، بیان كرد: همچنین بلیت رفت ۴ مسیر مشهد-تبریز، بندرعباس-مشهد،‌مشهد-اصفهان و بندرعباس-اصفهان در ایام نوروز امسال پُر شده است.

مدیركل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان این‌كه بلیت رفت مسیر تهران-بندرعباس از ۲۵ اسفند امسال تا ۷ فروردین ۹۶ ظرفیت پُر شده است، افزود: در پیش‌فروش‌ها تمایل مردم برای خرید بلیت قطار تغییر كرده است و بیشتر در ایام حركت و روزهای منتهی به حركت مردم اقدام به خرید می‌كنند.

كاظمی‌منش در خصوص راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده در ایام نوروز گفت:‌ از اول دی‌ماه امسال ۲۶۱ واگن مسافری با عمر بالای ۴۵ سال از رده خارج شده كه این مسئله نشان از ارتقای كیفیت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله مانند پارسال قطارهای فوق‌العاده‌ای نخواهیم داشت.

كاظمی منش بیان كرد: به جای قطارهای فوق‌العاده، در مسیر تهران-مشهد-تهران قطارهای چرخشی را راه‌اندازی می‌كنیم یعنی از دو رام قطار سه سرویس استفاده كنیم به طوریكه ساعت ۱۰ صبح در این مسیر قطارهای ۴ و ۶ تخته موجود خواهد بود.

مدیركل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از حركت روزانه ۲۰۴ رام قطار در ایام نوروز ۹۶ خبر داد و گفت: در مجموع از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین سال آینده ۴۳۰۰ رام قطار مسافری در شبكه ریلی كشور سیر می‌كنند.

كاظمی‌منش با یادآوری این‌كه سال گذشته سرعت سیر در مسیر تهران-مشهد ۱۱ تا ۱۱.۵ ساعت بود، گفت: این در حالی است كه امسال سرعت سیر قطار در این مسیر به ۹.۵ ساعت كاهش یافته است.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار