آی‌اچ‌اس جینز گزارش داد:

تمرکز برخی کشورهای عربی بر خرید تسلیحات تهاجمی برای مقابله ایران

گروه آی‌اچ‌اس جینز اعلام کرد عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی با هدف مقابله با «تهدیدهای بالقوه ایران» به خرید تسلیحات نظامی تهاجمی روی آورده‌اند.

تمرکز برخی کشورهای عربی بر خرید تسلیحات تهاجمی برای مقابله ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی‌وی، نتایج مطالعۀ آی‌اچ‌اس جینز نشان می‌دهد که عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب تحت حمایت غرب در واکنش به بالا گرفتن تنش با ایران، بر خرید تسلیحات نظامی تهاجمی متمرکز شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، این گروه تخصصی مطالعات دفاعی و امنیتی اعلام کرد خرید تجهیزاتی با هدف افزایش قابلیت تهاجمی جنگنده‌ها نظیر موشک‌های هوا به زمین، 
سیستم‌های هدایت پیشرفته و تجهیزات سوخت‌رسانی در آسمان به‌ منظور افزایش زمان پرواز جنگنده‌ها، از جمله خریدهای نظامی عربستان و متحدانش در منطقه بوده است.

بر اساس اعلام آی‌اچ‌اس جینز، هم عربستان سعودی و هم امارات متحدۀ عربی در 2 سال آینده با هدف مقابله با آنچه تهدیدهای بالقوه ایران عنوان می‌شود، بودجۀ نظامی خود را افزایش می‌دهند.

این گزارش همچنین می‌افزاید کشورهای عرب منطقۀ خاورمیانه در 5 سال گذشته بودجۀ خود را برای خرید سامانه‌های موشکی باهدف مقابله با آنچه تهدیدهای بالقوه ایران عنوان می‌شود، افزایش داده‌اند.

گزارش آی‌اچ‌اس جینز خاطرنشان می‌کند که هرگونه افزایش بودجۀ نظامی در کشورهای منطقۀ خاورمیانه «موجب افزایش متقابل (بودجه نظامی) در دیگر نقاط منطقه می‌شود.»

بر اساس این گزارش، قرار است این کشورها از سال 2018 بودجۀ نظامی خود را سالانه 3 درصد افزایش دهند.

کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی در حالی در تلاش برای تجهیز خود با تسلیحات تهاجمی هستند که بارها ایران را متهم به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است توان نظامی‌اش کاملاً دفاعی است و در خدمت تقویت صلح و ثبات در منطقه است.

این گزارش می‌افزاید روند خرید تسلیحات نظامی در منطقۀ خاورمیانه و شمال آفریقا پس از افتی نسبی، بار دیگر شدت گرفته است. بودجۀ نظامی کل این منطقه احتمالاً به 180 میلیارد دلار در سال می‌رسد و همچنین روند گسترش خرید تسلیحات تهاجمی به حوزۀ تجهیزات دریایی نیز رسیده است.

رید فاستر، کارشناس آی‌اچ‌اس جینز، در همین رابطه گفت «از دیرباز، توانمندی‌های نظامی در این منطقه بر دفاع از سرزمین خود تمرکز داشت»، اما اکنون کشورهای منطقۀ خاورمیانه به تجهیزاتی دست‌یافته‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد عملیاتی فراتر از مرزهای خود انجام دهند.

سفارش ناوگان جنگنده‌های پاناویا تورنادو و 72 فروند جنگندۀ یوروفایتر تایفون عربستان سعودی از بی‌اِی‌ای سیستمز، از جمله خریدهای تهاجمی ریاض بوده است.

 عربستان سعودی پس از آمریکا، چین و هند، در سال گذشته بزرگترین بودجۀ نظامی جهان را در اختیار داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
-
سجاد
۰۸:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
خداروشکر اینقدر صنعت موشک سازیمون قوی شده و داره قویتر میشه که اگر کشوری فضولی کوچکی حتی بکنه احتمالا جنگنده ایی از اون کشور پرواز نمیکنه چون در جا پایگاه نظامیشون بایکوت میشه . برای ما هزینه یک موشک هست وبرای اونا هزینه های زیادی رو به دنبال داره
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
چرا نمیرین سوخو 34و35 از روسیه بخرین تا این کشورهای مرتجع عربی جرات عرض اندام نکنن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
خدا را چه دیدید همه این ها برای یاران امام زمان باشد که این احمق ها می خرند....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
چه کیفی میکردم اگه این تسلیحات یهویی تو هوا منجر میشدن.اونوقت حسابی کیف میکردم
Germany
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
اینایی که میگیو بفرس بیاد اینجا لاشه تحویل بگیر
Iran (Islamic Republic of)
سیتی
۱۵:۴۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
آن شاالله به حول و قوه الهی همه حکومت‌های پادشاهی عرب سقوط میکنندواین سلاحها ومهمات همه بدست نیروهای ایرانی وکسانی که ایران از آنها حمایت میکنند میافتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
طرح :
یک سلاح هوشمند ترکیبی از تانک زمینی بالگرد تهاجمی و جنگنده بمب افکن و ربات سورنا .
اگر موشک و یا بالگرد و جنگنده و یا پهباد بفرستن به تعداد آنها باید ضد هوایی رهگیری و شلیک کرد . مثلا اگر حساب کنیم عربستان بر فرض مثال 1 هزار جنگنده رادارگریز داشته باشد ما باید 3 هزار دستگاه انواع مختلف الشکل ضد هوایی داشته باشیم . تازه اگر بتوانیم یک ارتش بیست میلیونی کاملا رباتیک اضافه کنیم دیگر این کشورهای ادعای مگاترون و ترانسفورمر و ترمیناتور حرفی برای گفتن نخواهند داشت و سر به سر ما نمیگذارند .
اگر فرض بر این باشد که شیطان از دست ایمان ما کلافه شده و آنها را به سمت ما هدایت کند طبیعتا خدا نیز از ما حمایت میکند . در درجه پایین تر آمادگی هوشمند و قوی و ریز و درشت ما نیز بازدارندگی سنگینی به دنبال خواهد داشت . درشتر از کره زمین و خورشید ریز تر از اتم .
اگر ما مهره های خود را به خوبی بچینیم آنها هرکاری کنند شکست میخورند .
Iran (Islamic Republic of)
محمد اکبری
۱۳:۳۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
کشور های حوزه خلیج فارس مثل عربستان و امارات تسلیحات پیشرفته ای دارن ک در مقابل ایران خیلی پیشرفته تره و اینکه آموزش جنگ دیدن نمیشه دست کم گرفت ولی جنگ با ایران یعنی سقوط اقتصاد دنیا
Iran (Islamic Republic of)
گُرگعلی
۱۳:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
چه کیفی می کردم اگر این تسلیحات مدرن خریداری شده بدون حتی یه دونه خراش و ضربه همه توسط ایران صحیح و سالم، به غنیمت جنگی گرفته میشُد یعنی پرداخت پول و قیمت از عربها و صحیح و سالم غنیمت گرفتن در طی عملیاتهای برق آسا و از قبل تمرین شده هم از طرف ما، اگر بخواهیم و برنامه داشته باشیم میتونیم بهترین کلکسیون جنگ افزارهای غربی و شرقی را بدون پرداخت پول و مُفت به دست بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
این خودرژیم عرب سعودی ورژیم عرب النهیان امارات هستند که درمنطقه خلیج فارس اشوب بپامیکنند ومردم بی دفاع یمن راقتل عام میکنند.رژیمهای عرب منطقه ازایران وایرانی میترسند.این خاک برسرهاپول فروش نفت رابجای خرج مردم خودشون خرج خرید تسلیحات از رژیم امریکاورژیم انگلیس میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
طرز استفادشو بلدن ؟!
کار دست خودشون ندن
خطرناکه بچه بازی نیست که یهو دیدی خودشونو ترکوندن یا یه موشک از یه جایی درست افتاد وسط تجهیزات پیشرفتشون
نگران بودم گفتم اصلا به من چه
آخرین اخبار