ملازهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا نتوانست با طالبان مقابله کند

کارشناس ارشد مسائل افغانستان گفت: نیکلسون وقتی می‌گوید نمی‌توانیم با طالبان مقابله کنیم نظرش این است که ترامپ با درخواست افزایش نیرو به افغانستان موافقت کند.

پیر محمد ملازهی کارشناس ارشد مسائل افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره درخواست فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان برای اعزام نیروهای نظامی بیشتر به این کشور عنوان داشت: مسئله‌ای که در افغانستان وجود دارد این است که طالبان نسبت به گذشته قدرت بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: طالبان در 23 ایالت افغانستان حضور جدی دارد و حتی در ولایت‌هایی مثل "هلمند" سقوط کامل این ولایت محتمل است.

ملازهی ادامه داد: 30 درصد خاک افغانستان در کنترل طالبان است و اکنون وضعیت امنیتی افغانستان نسبت به گذشته بدتر شده است. 

کارشناس ارشد مسائل افغانستان یادآور شد: "ژنرال نیکلسون" وقتی می‌گوید که نمی‌توانیم با طالبان مقابله کنیم نظرش این است که آقای "ترامپ" با درخواست افزایش نیرو به افغانستان موافقت کند.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای افزایش نیروهای بیشتر در افغانستان افزود: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا با افزایش نیرو در افغانستان از حضور بیشتر طالبان در افغانستان جلوگیری کنند.

ملازهی ادامه داد: اساسا نیروهایی که در افغانستان هستند مجاز به شرکت در جنگ نیستند و تنها ماموریتشان آموزش است.

کارشناس ارشد مسائل افغانستان با بیان دخالت نیروی هوایی آمریکا در افغانستان یادآور شد: ژنرال نیکلسون دو هدف مشخص از طرح اعزام نیروی نظامی به افغانستان دارد که افزایش نیرو و مقابله با طالبان از جمله آن است.

وی گفت: ممکن است طرح ژنرال "نیکلسون" مخالفاتی داشته باشد اما نهایتا کنگره این طرح را تصویب خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.