ترامپ: نمی گویم درباره ایران چه برنامه ای دارم

رئیس جمهوری آمریکا گفت: قرار نیست از پیش بگویم قرار است درباره روسیه، کره شمالی یا ایران چه کاری انجام دهم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ دونالد ترامپ در واکنش به اظهارات خبرنگاری درباره تنش های اخیر نظامی بین روسیه و ناوگان آمریکا گفت: برای من خیلی راحت است که بخواهم با روسیه سخت گیری کنم ولی در این صورت، توافقی در کار نخواهد بود.

وی ادامه داد البته من نمی دانم توافقی در کار خواهد بود یا نه، نمی دانم، شاید بتوان، شاید هم نتوان. برای من راحت این است که بخواهم با روسیه سخت گیری کنم ولی می خواهم کاری که برای مردم آمریکا درست است انجام دهم و صادقانه بگویم، می خواهم کاری که برای دنیا درست هست، انجام بدهم.
 
اگر روسیه و آمریکا به معنی واقعی کنار هم باشند؛ این را به یاد داشته باشید که ما کشور هسته ای قدرتمندی هستیم، روسیه هم همینطور است و اگر ما روابط خوبی با روسیه داشته باشیم، باور کنید که چیزی خوبی است نه بد.

وی افزود: من درک می کنم که چرا روسها این کارها را می کنند؛ شاید هم نتوانم با آنان به توافق برسم ولی دست کم سعی خودم را می کنم. آیا کسی در این اتاق هست که نداند هیلاری کلینتون در مقابله با روسیه از دونالد ترامپ سخت گیر تر بود؟ ولی یک چیزی بگویم، وی هم سعی کرد توافق کند. Reset را انجام داد و آن هم اورانیوم با ارزش را بیرون برد.
 
هیلاری کلینتون بیست درصد از اورانیوم آمریکا را خارج کرد. این هیلاری بود که به روسها نزدیک بود. می دانید من به روسها چه چیزی داده ام؟ هیچ چیز!

وی درباره واکنشش به اقدام های تحریک کننده اخیر آمریکا گفت من هیچ واکنشی را به شما نمی گویم. درباره واکنش نظامی هیچ چیز نمی گویم. قرار نیست من هم بگویم که تا چهار ماه دیگر به موصل می روم (تمسخر اوباما که طرح های خود درباره موصل را رسانه ای می کرد).
 
قرار نیست من چنین کاری بکنم. قرار نیست بگویم درباره کره شمالی چه می کنیم؛ همچنین قرار نیست بگویم درباره ایران چه می کنیم زیرا آنها نباید بدانند و شما نیز در نهایت از سوال کردن خسته می شوید. البته من کارهایی خواهم کرد ولی قرار نیست به شما بگویم. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار