اردبیل؛

جامعه در معرض تهاجم فرهنگی/بصیرت تنها راه مقابله با هجمه های فرهنگی

هم اکنون ملت ایران و اسلام در معرض شدید تهاجم فرهنگی غرب قرار گرفته است که اگر ما از این مساله غافل باشیم فرهنگ مهاجم غربی هویت و شخصیت ما را می بلعد و به طور کامل از بین می برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، با توجه به اینکه در عصر کنونی ملت ایران و اسلام در معرض شدید تهاجم فرهنگ غرب قرار گرفته است، اگر ما مردم این کشور از این مساله غافل باشیم فرهنگ مهاجم غربی همه چیز حتی هویت و شخصیت ما را می بلعد و به طور کامل از بین می برد که نیاز است تا در این راستا ملت ایران با بصیرت کامل با این هجمه های فرهنگی مقابله کنند.

دشمنان اسلام و ایران برای نابودی فرهنگ انقلابی و اسلامی ایران که از بزرگترین اهدافشان است این بار از طریق شیوه های جدید از جمله رواج ساختن رسانه های غربی در بین آحاد مردم ایران، روی کار آوردن فضاهای مجازی و شبکه های غیرمتعارف ماهواره‌ ای نسبت به انجام این هدف اقدام کرده اند که نا آگاهی مردم از این مساله سبب تسریع رسیدن دشمن به اهدافش می شود.

هر چیزی که در این عالم ارزش و اهمیت بیشتری داشته باشد مسلما خطرات بیشتری را به دنبال خود خواهد داشت، از آنجایی که انقلاب اسلامی یک پدیده کم نظیر و ارزشمندی بود و تاثیرات و پیامدهای فراوانی به دنبال داشت از این رو حذف و نابودی و مقابله با این پیامدها به عنوان یکی از مهم ترین اهداف برای دشمن بوده و است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ما از طریق راه های مختلفی برای نابودی آرمان های انقلاب اسلامی اقدام کرده اند که به سبب آگاهی و فداکاری های ملت اسلامی دشمنان در رسیدن به اهدافشان ناکام مانده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلام استان اردبیل گفت: نگاه غرب در رابطه با تهاجم به موضوعات اسلامی و دینی کشورهای اسلامی بخصوص کشور ایران بر محور هویت زدایی و هویت سازی است و از آنجایی که غرب و دشمنان نظام انقلاب اسلامی ساخت استکبار جهانی انقلاب اسلامی را به عنوان بزرگترین موضوع آگاهی و بصیرت دهی برای عالم می دانند لذا با سیاست ها و استراتژیک های خاص با جمهوری اسلامی ایران مقابله می کنند.

حجت الاسلام مهدی ستوده تصریح کرد: دشمن برای نابودی فرهنگ انقلابی و اسلامی ایران، دین و اسلام و ایرانی را به عنوان چهره خشن در جهان معرفی می کند و همچنین سعی دارد مردم ایران را نسبت به دین و دیندار بودن، نسبت به وطن و وطن دوستی و انقلابی بودن بی تفاوت کند.

وی افزود: دشمنان ما از همه راه های ممکن برای به زانو درآوردن و نابود کردن جامعه انقلابی ما مایوس شده اند و تنها از راه فرهنگی برای محقق ساختن نقشه های شوم خود اقدام می کنند، آن ها با تمام توان کوشیده اند و می کوشند تا با فرهنگ این جامعه مبارزه کنند و آن را از بین ببرند.

دشمنان ما به خوبی می دانند که اگر فرهنگ جامعه و ملتی تغییر کند به دنبال آن همه چیز جامعه تغییر خواهد کرد بر همین اساس است که آن ها درصدد تغییر فرهنگ انقلابی جامعه اسلامی هستند.

استکبار جهانی سعی در جایگزین کردن فرهنگ غربی به جای فرهنگ انقلابی و اسلامی دارد که آن ها برای رسیدن به این اهدافشان از شیوه های مختلفی استفاده کرده اند و هم اکنون نیز می توان به وضوح اثرات برخی از این اقدامات شوم و حیله گرانه را در جامعه کنونی در داخل کشور مشاهده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود با استفاده از امپراتوری رسانه و فضای مجازی توانسته است بعضی از موضوعاتی را که برای مسلمانان حائز اهمیت است با نگاه و چهره غربی پوشش دهد و تفکر و اندیشه غربی را در بین جوانان به وجود آورد.

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: مردم جامعه اسلامی ما می داند که دشمن به سلاح علم، ثروت و تبلیغات مجهز است، تبلیغات دشمن با استفاده از پیشرفته ترین ابزارها و تکنیک ها انجام می گیرد که محتوای این تبلیغات نیز از هم گسیختن فرهنگ اسلامی ماست.

وی اظهار داشت: خطر عظیمی که همواره انقلاب و آینده ما را تهدید می کند هجوم فرهنگی دشمنان است که هیچ چیز مگر آگاهی و بیداری مردم و تلاش بی امان و فداکارانه همه قشرهای جامعه نمی تواند با آن مقابله کرده و در خنثی سازی آن ها کارساز باشد.

ما ملت ایران در انقلاب اسلامی برای احیای فرهنگ قرآنی و ارزش های متعالی اسلام و برای نابودی و از بین بردن فرهنگ غربی که در آن زمان نیز تهاجم فرهنگی به اوج رسیده بود، بهای سنگینی پرداخت کردیم.

چنانچه اگر انقلاب اسلامی وجود نداشت امروز فرصت زیستن در تابش آفتاب اسلام و فرهنگ قرآن نمی یافتیم، ما در مقابل تهاجم فرهنگ غربی که از هرسویی به سمتمان می آید باید قدرت دفاعی فرهنگی خود را به حدی قوی کنیم که فرهنگ مهاجم غرب نتواند کمترین نفوذی در آن بکند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: هدف دشمن از تهاجم فرهنگی فراموشی باورها و ارزش های انقلاب و اعتقادات و مبانی دینی است که قبل از انقلاب اسلامی این باورها و ارزش ها سال ها فراموش شده بود که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان دوباره زنده شد.

حجت الاسلام ستوده افزود: از جمله ابزارهایی که دشمن برای ترویج فرهنگ غربی به کار گرفته است، ابزارهایی چون ماهواره و اینترنت است که متاسفانه امروزه در جامعه شاهد گسترش روزافزون استفاده از این ابزارها هستیم.

وی تصریح کرد: تبلیغات و برنامه های مبتذل و مستهجن پخش شده از ماهواره و همچنین دسترسی سریع و آسان از طریق اینترنت به برنامه های مختلف از جمله اقداماتی هست که با اهداف ترویج و گسترش فرهنگ غربی و جایگزین شدن آن بجای فرهنگ اسلامی ایران انجام می گیرد.

لباس های غربی جایگزین لباس های اسلامی

یکی از راهکارهای غرب برای تغییر فرهنگ اسلامی مردم ایران تغییر در نوع پوشش و گرایش افراد جامعه به مد و مدگرایی است، با ورق زدن تاریخ متوجه می شویم که پوشش و حجاب در ایران چنان نقش برجسته ای داشته است که می توان ایران را منشا پراکندن حجاب در جهان دانست.

یکی از اساتید دانشگاه آزاد استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین ترفندهای دشمنان برای نابودی فرهنگ انقلابی ایران بحث حجاب و عفاف و اندیشه دینی مردم کشور اسلامی ایران است که در این راستا با تبلیغات مختلف و جذاب در فضای مجازی و برنامه های ماهواره ای سعی در ترویج پوشش مبتذل غرب در کشور اسلامی ایران دارند.

واحدی زاده تصریح کرد: ترویج و گسترش پوشش نامناسب غربی در جامعه اسلامی ما سبب تغییر شکل ظاهری افراد جامعه می شود که به دنبال آن تغییر در نگرش و باورهای دینی افراد به ویژه قشر جوان و نوجوان را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: استفاده از لباس های سنتی و پوشش مناسب توسط افراد مشهور جامعه مثل بازیگران و اهالی رسانه در برنامه های مختلف از قبیل همایش ها و جشنواره ها می تواند تاثیر زیادی بر الگو پذیری افراد در انتخاب نوع پوشش داشته باشد.

کشورهای غرب با تبلیغ لباس و فرهنگ خود از طریق برنامه های متنوع و جذاب ماهواره باعث می شوند که افراد جامعه ما به تدریج جذب مدل لباس و فرهنگ آن ها شده و صرفا بخاطر تنوع در رنگ و مدل لباس های کشورهای غربی آن ها را جایگزین لباس های اسلامی خود بکنند که این امر سبب دور شدن آن ها از فرهنگ اصیل ایرانی می شود.

در استان اردبیل این روزها لباس هایی چون اسلش و لباس های پشت نویس را می توان پشت ویترین هر مغازه ای دید، نوشته هایی بر روی لباس که حتی در اکثر موارد معنی آن ها را نمی دانیم.

بیشتر مردم جامعه به دلیل تنوع رنگ و تبلیغاتی که در ماهواره می شود این لباس ها را انتخاب می کنند و به تقلید از همدیگر باعث گسترش استفاده از این لباس ها در جامعه می شوند.

زارعیان یکی از خیاط های استان اردبیل به ما می گوید: اکثر مدل هایی که مشتریان برای دوختن آن ها سفارش می دهند مدل های غربی و عکس هایی هستند که از لباس هایی در برنامه های ماهواره ای گرفته شده اند.

وی همچنین گفت: الگوی پوشش و لباس بیشتر مشتریان من هنرپیشه ها و خوانندگان خارجی هستند که ادامه این روند پوشش باعث به فراموشی سپرده شدن فرهنگ و پوشش ایرانی و به تبع پوشش اصیل اسلامی می‌شود.

نصیری زن ساکن اردبیل گفت: من دارای دو فرزند دختر هستم که در تربیت صحیح و دینی آنها تمام سعی و تلاشم را به کارگرفته ام و توانسته ام فرزندانم را درست و دینی تربیت کنم.

این مادر 45 ساله با اشاره به اینکه لباس و پوشش یکی از مهمترین مسائلی است که مردم باید به آن توجه کنند بیان کرد: متاسفانه این روزها کمتر می توان لباسی را در بازار یافت که در شان یک شخص ایرانی باشد، بر این اساس من برای تهیه لباس برای خودم و دخترانم مدل هایی مناسب به خیاط سفارش دوخت می دهم.

ما مردم جامعه اسلامی می توانیم با حمایت از تولیدات و طرح های داخلی از ترویج و گسترش هرچه بیشتر فرهنگ و لباس غربی در جامعه جلوگیری کنیم و با ترویج لباس های سنتی سبب حفظ فرهنگ اصیل ایرانی شویم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.