سایتAFC : طارمی ، سید جلال و امیری بازیکنان کلیدی پرسپولیس هستند

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی ضمن معرفی تیم پرسپولیس تهران ،از طارمی ، سید جلال حسینی و امیری به عنوان بازیکنان کلیدی این تیم نام برد.

در فاصله کمتر از یک هفته به آغاز مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی اقدام به معرفی تیم های حاضر در گروه های هشتگانه این مرحله کرده است.

این سایت در معرفی تیم های حاضر در گروه D   به تشریح وضعیت پرسپولیس یکی از 4 نماینده کشورمان در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان پرداخت و نوشت:  
پرسپولیس غول  فوتبال جمهوری اسلامی ایران عنوان قهرمانی فصل 2016-2015 لیگ برتر ایران را با اختلاف ناچیزی از دست داد و  استقلال خوزستان تفاضل گل قهرمان این رقابت ها شد. با این حال، عنوان دومی آنها، بازگشتشان به مرحله گروهی لیگ قهرمانان قاره را  پس از غیبت در سال گذشته، تضمین کرد.

دو سال پیش این باشگاه تهرانی بهترین عملکرد خود را در لیگ قهرمانان آسیا تکرار کرد و به دور 16 تیمی (یک هشتم نهایی) راه یافت اما آنجا به دست الهلال قهرمان دو دوره آسیا حذف شد. قهرمان 9 دوره لیگ داخلی ایران ،سال 2012 و 2009 نیز به جمع 16 نهایی رسیده بود، در حالی سه دوره نیز در مرحله گروهی حذف شده است .

بازیکنان اصلی

این گزارش در ادامه به معرفی بازیکنان کلیدی پرسپولیس پرداخته و می نویسد:
مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران، فصل 2016-2015 لیگ برتر ایران را به عنوان بهترین گلزن به پایان رساند ودرحالی که این فصل پرسپولیس به دنبال کسب اولین قهرمانی لیگ خود پس از سال 2008است،طارمی بازهم در میان بهترین گلزنان حضور دارد.

سید جلال حسینی کاپیتان با تجربه  پرسپولیس بیش از 100 بازی ملی در کارنامه دارد. او پس از این که از نفت تهران به پرسپولیس پیوست به خط دفاع این تیم استحکام بخشیده است. وحید امیری یکی دیگر از بازیکنان ملی پوش ایران است که از نفت  به پرسپولیس منتقل شده ، این هافبک گلزن در لیگ قهرمانان آسیا سال 2015 دو بار موفق به گلزنی شده است.

این گزارش در باره برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس نیز گفت:
برانکو ایوانکوویچ سرمربی پر سفر کروات، سال 2015 هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت .او قبلا در کشور خود و همچنین در کشورهای آلمان، چین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی مربیگری کرده بود. سال 2001 او کمک مربی تیم ملی ایران و یک سال بعد  سرمربی تیم زیر 23 سال ایران بود که با این تیم قهرمان بازی های آسیایی شد. 

آن موفقیت عنوان مربیگری تیم ملی بزرگسالان ایران را برای ایوانکوویچ به ارمغان آورد و این مربی کروات ایران را به مقام سوم جام ملت های آسیا در سال 2004 هدایت  کرد و علاوه بر این آنها را به جام جهانی 2006 رساند.

گفتنی در گروه D، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس با تیم های الهلال عربستان ، الریان قطر و الوحده امارات هم گروه است و اولین مسابقه نماینده کشورمان روز 21 فوریه (سوم اسفند) مقابل الهلال در ورزشگاه سلطان قابوس عمان خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار