اردبیل؛

رقابت 11 هزار دانش‌آموز در آزمون علمی بسیج دانش‌آموزی اردبیل

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر استان ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در ۳۲ حوزه امتحانی مسابقات علمی و فرهنگی بسیج دانش‌آموزی رقابت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، ایرج نقی‌پور در حاشیه بازدید از حوزه‌های امتحانی مرکز استان اظهار کرد: این دوره مسابقات آزمون علمی و فرهنگی در سه بخش ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از سطح مناطق مختلف 19 گانه استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار ۲۰۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی، ۴هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دوره اول متوسطه و ۸۱۰ دانش‌آموز دوم متوسطه در این آزمون علمی و فرهنگی شرکت کردند، افزود: تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان بسیجی، ایجاد شور و نشاط در واحدهای مقاومت از مهمترین اهداف برگزاری این آزمون در بین دانش‌آموزان مناطق مختلف استان است.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل از اهمیت برگزاری این آزمون در ایجاد و تقویت روحیه رقابت، ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به درس خواندن خبر داد و افزود: توانمندی‌سازی و حمایت از دانش‌آموزان بسیجی برای ورود به مدارس خاص نمونه دولتی و تیزهوشان از اولویت‌های دیگر اهداف این آزمون علمی دانش‌آموزی است.

نقی‌پور با بیان اینکه این آزمون طی امروز و فردا همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: با توجه به سیاست و رویکرد تربیت محور مسابقات آزمون علمی بسیج این آزمون همه ساله در سطح گسترده‌ای از کشور و با حضور پرشور دانش‌آموزان استان برگزار می‌شود.

وی از اهدای جوایز ارزنده و لوح به نفرات برتر کشوری، منطقه‌ای و استانی خبرداد و افزود: به ۱۴۷ نفر برتر در بخش کشوری کمک هزینه عتبات عالیات، تبلت در هفت پایه تحصیلی و از 10 تا ۲۰ نفر در هر پایه تحصیلی کارت هدیه اهداء خواهد شد.

وی همچنین از صدور گواهینامه برای کل شرکت کنندگان خبرداد و گفت: این گواهینامه‌ها بلافاصله پس از دریافت پاسخنامه و مشخص شدن رتبه علمی درکشور، استان و شهرستان‌ها برای تمامی شرکت‌کنندگان صادر می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.