موگرینی: اختلافات داخلی آمریکا می‌تواند عامل بی‌ثباتی جهان شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت من هرگز آمریکا را این‌قدر دوقطبی، دارای اختلاف و زیربار سنگین مناقشه‌ها ندیده ‌بودم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد تضاد و اختلاف کنونی در آمریکا ممکن است به بی‌ثباتی سایر نقاط جهان منجر شود.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه آلمانی دی ولت که روز گذشته منتشر شد، گفت، من هرگز آمریکا را این‌قدر دوقطبی، دارای اختلاف و زیر بار سنگین مناقشه‌ها ندیده ‌بودم. با این وجود، هر کس بخواهد نقش یک رهبر جهانی را ایفا کند باید از نظر داخلی قدرتمند، دارای اعتماد به ‌نفس و منسجم باشد.

وی تأکید کرد، تنش‌های کنونی در دولت جدید آمریکا ممکن است به «عامل بی‌ثباتی» برای سایر مناطق جهان تبدیل شود.

به گزارش این پایگاه اینترنتی، موگرینی این سخنان را اندکی پس از سفر به واشنگتن مطرح کرد. وی در این سفر با رکس تیلرسون، وزیر خارجه، مایکل فلین، مشاور امنیت ملی مستعفی و جارد کوشنر، دستیار و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و چند مقام دیگر این کشور دیدار کرد.

موگرینی در ادامه افزود، با توجه به اینکه چند عنصر کلیدی سیاست خارجی دولت جدید آمریکا هنوز مشخص نشده باید هدف از سیاست‌های آتی اتحادیه اروپا یافتن «نقاط اشتراک مواضع با ایالات متحده باشد.»

وی تصریح کرد: احتمالاً در آینده موضوع‌های بیشتری پیش خواهد آمد که اتحادیه اروپا و آمریکا در رابطه با آن‌ها مواضع مختلفی اتخاذ کنند.

پرس تی وی در پایان نوشت: آمریکا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 دچار اختلافات عمیق و شدیدی شده است. گروه های اقلیت، ازجمله مسلمانان، آفریقایی-آمریکایی‌تبارها و اسپانیایی‌زبان‌ها، از سیاست‌های نژادپرستانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید، بیم دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار