یزد؛

افتتاح بوم گردی سرو کهن ابرکوه

بوم گردی سرو کهن ابرکوه باحضور مدیرکل میراث فرهنگی یزدافتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  فاطمه دانش یزدی  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت:اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتا در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد اداره می شوند.

دانش یزدی افزود: اقامتگاه های بومگردی استان در سطح بافت های تاریخی شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه و چند روستای استان مستقر می باشند و هریک از این اقامتگاه های بومگردی خدمات خاصی را ارائه می دهند.

وی گفت: راه اندازی اقامتگاههای بوم گردی، یکی از طرح‌های ویژه سازمان میراث فرهنگی و اداره کل استان برای توسعه گردشگری در روستاها ،مناطق دارای چشم انداز و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است و هدف از ایجاد این اقامتگاه ها ترویج آداب و رسوم سنتی و احیای بافت های تاریخی و خانه های قدیمی جهت اسکان گردشگران می باشد.

   مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در ادامه تصریح کرد: تاکنون 44 اقامتگاه بومگردی در سطح استان به بهره برداری رسیده که با افتتاح بومگردی سرو کهن، تعداد اقامتگاه های بومگردی فعال در سطح استان به 45 واحد رسیده است.

سرویس دهی و پذیرایی مسافران هم به صورت پخت نان محلی، غذای محلی ابرکوهی، پخت آش و... انجام می شود و برپایی نمایشگاهی کوچک از وسایل و ابزار قدیم و مردم شناسی در این فضا، بازدیدکنندگان و مسافران را با فرهنگ ابرکوه آشنا می کند.

اقامتگاه بومگردی سرو کهن ابرکوه در محله پشت آسیاب ابرکوه، کنار سرو 4000 ساله و در دل بافت تاریخی این شهر تاریخی قرار داردکه حیاط این بوم گردی، ساختمان و 9 اتاق آن با نما و امکاناتی سنتی ساخته شده است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار