اردبیل؛

رقابت بیش از 7 هزار حافظ قرآن کریم در استان اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور بیش از 7 هزار حافظ قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران در این رویداد بزرگ قرآنی باهم به رقابت پرداختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی افزود: 7 هزار و 586 نفر سهمیه استان اردبیل در سال جاری بود که‌ از این تعداد 6 هزار و 900 نفر از شرکت‌کنندگان اصلی و ۷۰۰ نفر آن نیز به صورت استقبال خودجوش مردمی دراین دوره از مسابقات رویداد بزرگ قرآنی شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه تمامی شرکت‌کنندگان در سراسر استان در دوبخش شفاهی و کتبی در این دوره از مسابقات قرآنی با هم به رقابت پرداختند، افزود: قبل از برگزاری این طرح رویداد بزرگ قرآنی کلاس‌های آموزشی و تخصصی حفظ قرآن کریم در مساجد، حسینیه‌ها، دارالقرآن، موسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی روستایی و امامزادگان مناطق مختلف سطح استان با حضور پرشور و استقبال خوب قرآن‌آموزان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از برگزاری هشت حوزه مسابقات قرآنی حفظ در سطح استان خبر داد و افزود: این دوره از مسابقات همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های نمین، نیر، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی، خلخال، سرعین و اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام قیامی تصریح کرد: تمامی کلاس‌های تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم در طول سال در مراکز آموزشی قرآن کریم سطح استان دایر است که این کلاس‌ها در سطح عالی و با حضور مربیان مجرب و متخصص برگزار می‌شود‌.

وی هدف از برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی را در سطح کشور و استان اردبیل ترغیب و تشویق جوانان به سمت و سوی حفظ قرآن کریم و تدبر در آن دانست و افزود: برگزاری این دوره از مسابقات در بین مردم و جوانان مقدمه‌ای برای تدبر در قرآن و تدبر مقدمه‌ای برای عمل به قرآن در جامعه است.

حجت الاسلام قیامی با اشاره به اینکه در مرکز اردبیل بیش از 3 هزار و 500 حافظ قرآن کریم دراین دوره از مسابقات شرکت داشتند، افزود: این آمار نسبت به سال‌های گذشته از رشد و افزایش خوبی برخوردار بود و نشانگر علاقمندی کودکان و نوجوانان به رشته حفظ قرآن کریم است.

وی از اهداف مهم دیگر برگزاری این دوره ازمسابقات قرآنی در بین کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: یکی از اهداف مهم و دیگر برگزاری این دوره ازمسابقات ارتقای سطح کیفی و کمی حافظان قرآن کریم در بین قرآن‌آموزان و نوآموزان خردسال است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.