گران‌فروشی دارو را به "1490" اطلاع دهید

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه جدیدا در دارو افزایش قیمت نداشته‌ایم، گفت: کوچک‌ترین تغییر قیمت برای عموم در سامانه قابل استعلام است.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر اکبر عبدالهی‌اصل با تاکید براینکه در داروهای وارداتی افزایش قیمت نداشته‌ایم، اظهار داشت: اگر داروخانه‌ای در قبال ارائه دارو وجهی بیشتر از قیمت مصوب از مراجعه‌کنندگان دریافت کند، تخلف محسوب شده و حتما با آنها برخورد می‌شود.
 
وی همچنین اضافه کرد: داروخانه ها موظف هستند همانطوری که هنگام افزایش قیمت دارو، ارائه آنرا با قیمت جدید اعمال می‌کنند، در زمان کاهش هزینه نیز باید قیمت جدید را ملاک اخذ وجه قرار دهند.
 
وی در بخش دیگر از سخنانش به عدم مطابقت وجه دریافتی توسط داروخانه‌ها و قیمت درج شده روی دارو نیز اشاره کرد و گفت: در مورد داروهای OTC یا بدون نسخه، هیچ مغایرتی بین مبلغ دریافتی از مصرف کننده و قیمت روی بسته‌بندی دارو پذیرفتنی نیست.
 
وی در مورد قیمت داروهای نسخه‌دار نیز خاطرنشان کرد: برای این قبیل داروها سامانه‌ای ایجاد شده است که آخرین قیمت داروها بر آن مندرج است و به محض کوچک‌ترین تغییری اعم از افزایش یا کاهش قیمت برای عموم قابل مشاهده و استعلام است.
 
عبدالهی‌اصل در پایان از مردم خواست تخلفات را به 1490 گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.
 
منبع:سلامت نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا بختیاری
۱۶:۱۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دوستانی که در حفظ سلامت و حمایت از حقوق بیماران کوشش میکنید من از اسلامشهر مزاحم شما میشم و واقعیت امر اینکه در اسلامشهر داروخانه ای را نمی‌شناسم که داروهای مورد استفاده عموم مردم را به قیمت مناسب و بیمه عرضه کنند بخدا قسم که اتفاق افتاده که میرم داروخانه قیمت آزاد دارو با بیمه تامین اجتماعی هیچ فرقی ندارد و گاهی اوقات آزاد ارزانتر از بیمه محسوب میشود و نرخ انواع دارو ها در داروخانه های اسلامشهر به هیچ وجه یکسان نیست و این درد آور هست برای کسانیکه از بیماریهای مزمن و حاد رنج می‌برند قابل قبول و پذیرش نیست نمیدانم که چرا ارگانهای نظارتی دولت برای اجرای بهتر قوانین و حقوق و بیماران وارد صحنه نمیشوند برای منی که سی و یکمین سال از بیماری مزمنی که رنج میبرم همیشه و در طی سالهای گذشته و از زمانی که بیمار بودم هیچوقت به این اندازه دو سه سال اخیر و بیشتر هیچ ارگانی برای نظارت بر عملکرد این داروخانه‌های متخلف صورت نگرفته و حتی در مغوله های دیگر صنفی من به شخصه در این سالها مشاهده نکردم و شاهد نبودم و فکر می‌کنم با کمی جریمه زیر یا رو میزی مشکلات را رفع و رجوع میکنند به نفع خودشان امیدوارم روزی برسد که شاهد رفاه و آسایش و آرامش و امنیت روحی روانی در جامعه باشیم
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۰۱:۱۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
داروخانه مقدم سمنان دارویی رو که روش نوشته بود 30 تومن برچسب زده بود 45 تومن میفروخت و همینطور داروخانه ملک علایی هم قرصی که تو سامانه وزارت بهداشت زده 2 تومن میفروشه 4 تومن و میگه برو شکایت کن تعزیرات برای شما گذاشتن و دیگه اینکه داروخانه های حکیم و جهانشیر هم برای هر دارویی که میفروشن 200 تا 300 تومن اضافه میگیرن که نمیدونم چرا مسولین تو شهر سمنان که یک شهر کوچک هست رسیدگی نمیکنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
کیازاده
۲۰:۳۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
امروز رفتم داروخانه خرمدشت قطره ی تیرلوزگرفتم قیمت روی جلد 2500حساب کرده 3500 چرا نضارت نیست لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۰ ۳۰ تير ۱۳۹۹
چرا هیچ نظارتی رو قیمت گذاری وفروش داروخانه ها نمیشه
چسب زخم قیمت زده ۱۴۰۰۰تومان میفروشن ۲۰ هزارتومان خیلی راحت هم میگن هر جا دوست دارید برید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۰:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اونجا بهداشت است و هیچکسی هم جواب نمیده . لطفا مردم و مسخره نکنید
Iran (Islamic Republic of)
افسون
۲۰:۴۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
دیروزرفتم داروخونه دستکش یکبارمصرف بسته۱۰۰تایی میگه ۶۵ هزارتومن!!!
یکجای دیگه رفتم دستکشی که بسته ای ۲هزارتومن بود بهم داد۱۲هزارتومن!
چرا؟؟؟
این چه وضعش هست
چرارسیدگی نمیکنید
United States of America
ابوالقاسم زراعتکار
۲۲:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
با سلام. ضمن خسته نباشید .بنده دو روز پیش از داروخانه محلول صد عفونی گرفتم حدود یک لیتری به مبلغ ۱۳۲هزار تومان. به شماره مندرج بر روی لیبل زنگ زدم گفتن اصلا همچین کالایی تولید ندارند و قلابی است. به داروخانه مراجعه جواب ندادند. به ۱۱۰ زنگ زدم اومد هیچ کاری نکرد .کفت ما اجازه نداریم وارد داروخانه بشیم. چون عصر بود نامه بردم از کلانتری برای قاضی کشیک اصلا دستور نداد. تممی گفته هام رو مستند دارم. اصلا تو این م۲ملکت اراده ای برای مقابله با فساد نیست. داروخانه پر از محصول قلابی ل اوتوقت من ۳ ساعت تماس گرفتم و حصوری پسش قاضی کسگشیک رفتم نتیجه نگرفتم. خواهشمندم تماس بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۸ دی ۱۳۹۸
سلام امروز رفتم داروخانه شربت استانموفن گرفتم قیمت که روش زده بود ۶۵۰۰ولی از من ۸۸۰۰ گرفت .هیچ نظارتی نیست
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی سلیمی
۰۱:۲۷ ۲۵ دی ۱۳۹۸
این موردهایی که دوستان گفتن هیچ.یه چیزی بگم شاخ در بیارید امروز ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ رفتم داروخانه یک ورق قرص حساسیت گرفتم. دو ماه پیش ۵۰۰۰ تومان گرفته بودم .انروز رفتم ۳۰۰۰۰ تومان خریدم.به دکتر دارو خانه میگم چرا انقدر گرانه.دکتر مملکت چی جواب بده خوبه چون هیچ جا نیست فقط ما داریم.اونم از قدیم مونه گرون شده.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۹:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام امروز کرم کالاندولا گرفتم ،روی جعبه مبلغ۴۸۰۰۰﷼ دارد ولی برچسب ۱۰۰،۰۰۰﷼ فروخته مب شود.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
این سامانه هنوز کار میکنه یا عوض شده؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
یه قوطی رانیتیدین خریدم روی جلدش چاپ شده بود 6500 پشتش زده بود 11000 داروخانه خانه هم دادش 13000 این وزارت بهداشت نظارت نمی کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید حصارکی
۲۲:۰۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
با سلام. داروخونه ادیب هاشمی. چهار دیواری. خیابان فکوری. شربت استامنیفون. قیمت روی دارو. ۲۹۳۰ تومان. ولی بمن ۴۲۰۰ تومان پرداخت کردم. علت را جویا شدم. گفت بابا این همه تو کشور انقد گرونی شما دنبال ۱۲۰۰ تومان هستی
خواهشمندیم پیگیری کنید...
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۲۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
امروز 27 شهریور 1397 به داروخانه جهت تهیه قرص سفکسیم400 مراجعه کردم.
قیمت روی قرص 8400تومان درج شده بود که از من 9400تومان اخذ شد.
جالب اینجاست که همین امروز از رادیو اعلام شد که هیچ داروخانه ای حق گرانفروشی ندارد!
تقریبا هرکسی داره هر کاری که دلش میخواد رو انجام میده و مسئولین هم اقدامی نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
سمیه اسکندری
۱۳:۰۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
مردم دارن درحق خودشون بدمیکنند دارویی که روش قیمت خوردخ 3000تومان و تولید سال 95هست و یک ماه دیگه تاریخ مثرف داره رو به قیمت 10000تومان میفروشند ..مبکی چرا ده تومن مبگه گرون شد...حالا داروخانه مال خودبازرس وزارت دارو هستِ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۶ تير ۱۳۹۷
زنگ میزنی, برای شکایت میگه یک رو بزن میزنی مشغوله همش چرا شماره مثل 1490 رو میزارین ؟
United States of America
مجتبی
۱۱:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
درود
این سامانه
Iran (Islamic Republic of)
علی خوبحال
۲۳:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
باعرض سلام وخسته نباشید تو شهرستان سلماس ۳داروی که خریدیم با روی جلد شده ۳۶۲۰۰۰اینا از من گرفتن ۳۹۵۰۰۰میگم چرا اینجوری هستش میگن اقا گرون هستش لطفا رسیدگی شود
آخرین اخبار