اهواز؛

راه اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای جدید در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان گفت: ۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جدید در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح و راه اندازی شد.

راه اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای جدید در خوزستان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان این مراکز جدید آموزش فنی و حرفه‌ای را در شهرستان‌های دشت‌آزادگان، شوش دانیال، باغملک و اهواز اعلام کرد و افزود: آموزش‌های مهارتی بر‌اساس نیاز‌سنجی آموزشی و متناسب با بازار کار هر منطقه برای تربیت نیروی انسانی و افراد فاقد مهارت و متقاضی کار انجام می‌شود.

وی در ادامه با معرفی مراکز جدید بیان داشت: واحد آموزش فنی و حرفه‌ای شهری بخش بستان افتتاح شد که در رشته‌های رایانه، خیاطی و کشاورزی به‌صورت رایگان آموزش‌های مهارتی را به جوانان منطقه ارائه می‌کند.

سواعدی از افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شوش خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز با مساحت 1 هزار و 640 متر و زیر بنای 1 هزار و 500 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال ساخته شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان اظهار داشت: بخش‌های مختلف مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شوش شامل سایت اداری، کارگاه‌ها، پارکینگ، محوطه و فضای سبز، حراست، انبار مرکز، پست برق و نمازخانه است.

وی در ادامه به معرفی کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شوش پرداخت و اضافه کرد: در این مرکز 3 کارگاه جداگانه کار آموزش به بانوان را انجام می‌دهند که کارگاه اول شامل: دوخت انواع کیف‌های جیبی و زنانه و کیف‌های دانشجویی است، کارگاه دوم شامل عکاسی دیجیتال، تدوین فیلم و صدا و کارگاه سوم نیز شامل آموزش تولید و نگهداری گیاهان آپارتمانی، تولید سیر در منزل و پرورش قارچ خواهد بود که هر کدام از کارگاه‌های این مرکز آموزش، مربی‌های مربوط به حرفه خود را دارد که کار آموزش به بانوان را انجام می‌دهند.

عبدالنبی سواعدی یکی دیگر از مراکز جدید را مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران باغملک اعلام کرد و اذعان داشت: این مرکز آموزشی در زمینی به مساحت 900 مترمرمبع و در چهار طبقه و زیر بنای یک هزار و 35 مترمربع در بخش‌های آموزش کارگاهی، اداری، نگهبانی، نمازخانه، محوطه و فضای سبز، پست برق، سرویس بهداشتی، انبار و پارکینگ جهت ارائه خدمات آموزشی و مهارتی رایگان به خواهران شهرستان باغملک بنا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای احداث و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران باغملک را بالغ بر 12 میلیارد و 689 میلیون ریال دانست و افزود: تعداد کارگاه‌های آموزشی مرکز 5 کارگاه و ظرفیت هر کارگاه 16 نفر است که 5 رشته الکترونیک، طراحی و دوخت، صنایع دستی، صنایع هنری و طراحی معماری آموزش داده می‌شود.

سواعدی همچنین از بهره‌برداری از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای منطقه عین 2 اهواز خبر داد و تصریح کرد: این مرکز در زمینی به مساحت 4 هزار و 777 مترمربع با زیربنای هزار و 702 مترمربع و اعتبار 16 میلیارد و 964 میلیون ریال احداث و تجهیز شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان یادآور شد: در حال حاضر حرفه‌های تعمیرکار اتومبیل‌های  CNG، برقکار خودرو، سرویس و نگهداری خودرو، برق صنعتی درجه 2، برق ساختمان، PLC، تأسیسات برودتی، تعمیر و نصب کولرهای اسپیلت و جوشکاری بر روی ورق‌های فولادی با گاز محافظ در این مرکز راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار