قم؛

پنجمین سال طرح تربیت حافظان قرآن کریم در قم

آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن کریم، امروز باحضور حجت‌الاسلام و المسلین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مصلی قدس قم برگزار شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در برگزاری این آزمون اظهار کرد:در راستای تحقق تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در ایران اسلامی سازمان اوقاف فراتر از فعالیت‌های قرآنی خود طرح تربیت حافظان قرآن را شروع کرد و امسال این طرح پنجمین سال خود را سپری می‌کند.
 
حجت‌الاسلام و المسلین علی محمدی در ادامه افزود: بیش از 500 نفر موفق به حفظ بیش از 5 جزو قرآن کریم، 400 نفر از این قرآن آموزان حافظ 5 جزء قرآن کریم، 700 نفر از این افراد حافظ سه جزء، 800 نفر موفق به حفظ دو جزء،  هزار نفر حافظ یک جزء قرآن و بیش از هزار نفر نیز در حفظ موضوعی موفق به فهم و تدبر در قرآن شده‌اند.
 
وی بابیان اینکه سعادت و خوشبختی ما در دنیا و آخرت انس با قرآن است، اظهار داشت: همچنان که خود قرآن کریم بیان کرده این کتاب بشریت را به صراط و راهی که مطمئن‌ترین راه است، هدایت می‌کند.
 
همچنین آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به معنای استعاذه اظهار داشت: این مفهوم یک تلاش و حرکت است به این معنا که از درون و باطن خود به سمت نور مطلق حرکت کنیم. واین برنامه در 600 نقطه از کشور اسلامی برگزار می‌شود.
 
 در سال جاری استان قم 7 هزار نفر از علاقه‌مندان به حفظ قرآن در برنامه‌های مختلف، تحت پوشش برنامه‌های قرآنی در 300 کلاس و 300 مربی قرارگرفته‌اند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.