درخواست نتانیاهو از ترامپ: حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسید

نتانیاهو از رئیس جمهور آمریکا خواست حاکمیت جعلی اسرائیل را بر بلندی‌های جولان به رسمیت بشناسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی جروزالم پست؛ "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کرد در جریان دیدار با "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، از وی خواست حاکمیت اسرائیل را بر بلندی‌های جولان به رسمیت بشناسد.

نتانیاهو در این باره گفت: زمانیکه با ترامپ درمورد حاکمیت بلندی‌های جولان صحبت کردم، چندان تعجب‌زده نشد. به وی گفتم خواستار الحاق کرانه باختری (با 2.5 میلیون فلسطینی ساکن) به اسرائیل نیستم؛ اما با راهکار استقرار دو دولت مستقل نیز مخالفم.

نتانیاهو هیچ توضیحی درباره نحوه غصب کردن بلندی‌های جولان از سوریه (طی جنگ شش روزه سال 1981) ارائه نداد. آمریکا تاکنون حاکمیت جعلی اسرائیل را بر بلندی‌های جولان نپذیرفته است؛ اما مقامات صهیونیست همواره مدعی بودند بنا بر الزامات امنیتی باید اختیار عمل در بلندی‌های جولان در اختیار آنها گذاشته شود.

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با نتانیاهو اظهار داشت هر دو راهکار تشکیل دو دولت مستقل و یا یک دولت واحد را درمورد صلح خاورمیانه مورد بررسی قرار خواهد داد. وی قول مساعد داد گزینه‌ای را برگزیند که  هر دو طرف را راضی کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار