شهرکرد؛

پنجمین آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم برگزار شد

پنجمین آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

پنجمین آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم برگزار شد
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: پنجمین آزمون طرح تربیت ملی حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور و با رقابت ۲ هزار و ۷۴۸ نفر در استان برگزار گردید.
 
وی افزود: ۹۳۷ حافظ در شهرکرد، ۷۵۰ حافظ در بروجن، ۵۹۵ نفر در فارسان، ۱۷۰ حافظ در کوهرنگ و ۲۹۶ حافظ در لردگان در این آزمون شرکت کردند.

عزیزی ادامه داد: پنج شهرستان و شش حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری شامل دبستان بهار آزادی شهرکرد، زندان شهرکرد، کانون ایثار بروجن، مصلاهای نمازجمعه در فارسان، چلگرد (کوهرنگ) و لردگان میزبان شرکت‌کنندگان در این آزمون بود.
 
وی اضافه کرد: این آزمون در ۱۱ رشته حفظ جزء ۳۰، جزء‌های ۳۰ و یک، جزء‌های ۳۰ و یک و ۲، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول، حفظ کل قرآن، حفظ ۱۲۰ موضوعی، حفظ ۱۵۰ موضوعی و حفظ ۳۰۰ موضوعی برای شرکت کنندگان گروه سنی ۷ تا ۵۰ سال برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آزمون طرح تربیت حفاظ قرآن کریم هیچ محدودیت سنی نداشت لذا اکثر شرکت‌کنندگان در این آزمون دانش آموزان بودند.

عزیزی گفت: به قبول‌شدگانی که از مجموع ۱۰۰ نمره آزمون، نمره بالاتر از ۷۰ را کسب کنند گواهینامه حفظ اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین به نفرات برگزیده این آزمون به قید قرعه یک کمک هزینه سفر به عمره مفرده، دو کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، پنج کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و جوایز ارزنده دیگر اعطا می‌شود.

عزیزی با بیان اجرای طرح تربیت ملی حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب (دام ظله) و با هدف تربیت میلیونی حافظان قرآنی در کشور یادآور شد: امسال حدود ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در استان چهارمحال و بختیاری در این طرح ثبت نام و نهایتاً ۲ هزار و ۷۴۸ نفر آنان در آزمون کتبی شرکت کردند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار