سیب وسوران،

سیب و سوران میزبان مهمانان نوروزی

شهرستان سیب و سوران آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران گفت:با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری کشور در سال 96 معرفی شده و برنامه های تبلیغاتی برای شناساندن جذابیت های تاریخی و طبیعی استان در حال انجام است شاهد حضور گردشگران زیادی در نوروز پیش رو در این منطقه خواهیم بود.

محمدی افزود :برپایی نمایشگاه صنایع دستی، ایجاد کتابخانه های سایر در مکان های دیدنی، نظافت بناهای تاریخی، آماده سازی موزه مردم شناسی و توزیع بروشور معرفی آثار تاریخی و نقشه راهنمای گردشگری از جمله اقدامات انجام شده ویژه استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان سیب و سوران است. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران افزود: همچنین در قلعه باستانی سب با برپایی نمایشگاه و ایجاد غرفه های سوزن دوزی، سکه دوزی، حصیربافی و گلیم بافی و پخت غذاهای محلی با همکاری صنعتگران و فعالان عرصه فرهنگی به معرفی زندگی بومی مردم این منطقه می پردازیم.

وی ادامه داد: در تقویم میراث فرهنگی استان 10 فروردین به عنوان روز شهرستان سیب و سوران شکوه معماری بلوچستان نامگذاری شده است که علاوه بر برگزاری جشن نوروز در این روز با دعوت از تورهای گردشگری به معرفی جاذبه های گردشگری و طبیعی این منطقه خواهیم پرداخت. 

از مهمترین جاذبه های طبیعی این شهرستان می توان از تپه شنی، قلعه سب، چشمه آب درمانی منطقه پیرگیابان، سد ماشکید علیا، نخلستان های آپاتان و آبشارهای دامنه کوه بیرک، قلعه های کنت، هیدوچ، کرشان و پسکوه نام برد.

شهرستان سیب و سوران با دارا بودن 2 بخش مرکزی و هیدوچ در 400کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار