افشای گرایشات نژادپرستانه افسران پلیس ایتالیایی که عامل حمله برلین را از پای درآوردند

دو پلیس ایتالیایی که برای کشتن عامل حمله تروریستی به بازار کریسمس برلین شایسته نشان "قهرمان" بودند به گرایشات نژادپرستانه متهم شدند.

گرایشات نژادپرستانه افسران پلیس ایتالیایی که عامل حمله برلین را از پای درآورندبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ دو پلیس ایتالیایی که برای کشتن "انیس عامری"، عامل حمله تروریستی به بازار کریسمس برلین شایسته نشان "قهرمان" بودند به تمایلات نژادپرستانه متهم شدند.

"لوکا اسکاتا" 36 ساله و همکارش "کریستین موویو" 29 ساله، دو تن از افسران پلیس ایتالیا هستند که در ماه دسامبر 2016 موفق شدند عامل حمله تروریستی به بازار کریسمس برلین را که در سراسر اروپا تحت تعقیب بود، به ضرب گلوله از پای درآورند. این اقدام دو پلیس ایتالیایی موجب شد علاوه بر شایستگی دریافت نشان "قهرمان"، از سوی مردم اروپا مورد تحسین قرار بگیرند.

با این وجود، بررسی حساب کاربری فیس بوک این دو پلیس به وسیله یک روزنامه آلمانی، از گرایش راست افراطی آنها پرده برداشت. اسکاتا در یکی از پیام های فیس بوکی، تصویری از خود در حالی که به شیوه نازیها سلام می دهد منتشر کرده است. موویو نیز با ارسال عکس هیتلر در حساب کاربری فیس بوک خود از دیکتاتور نازی تشکر کرده است.

روزنامه عامه پسند و محافظه کار " بیلد تسایتونگ" چاپ برلین در مقاله ای تحت عنوان "قهرمانان مشکوک" به پیام های فیس بوکی این دو پلیس ایتالیایی که چندی پیش نیز از حساب آنها حذف شد، اشاره کرده است. در بخشی از مقاله آمده است: اسکاتا در 25 آوریل سال گذشته همزمان با سالروز آزادی ایتالیا از حکومت دیکتاتوری موسولینی، آگهی ترحیمی در فیس بوک خود منتشر کرد و در قالب کلماتی به ستایش اقدامات موسولینی، دیکتاتور ایتالیایی پرداخت. موویو نیز از این پیام حمایت کرد.

با انتشار این مقاله در روزنامه آلمانی، استفان مایر از حزب سوسیال مسیحی آلمان اعلام کرد دولت فدرال آلمان به دلیل نگرش فاشیستی این دو افسر پلیس مدالی افتخار را به آنها اعطا نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار