اردبیل؛

لایحه بودجه سال 96 شهرداری اردبیل به شورای شهر تقدیم شد

لایحه بودجه ۵۲۸ میلیاردی سال آینده شهرداری اردبیل با رشد ۶۸ درصدی به نسبت بودجه سال جاری از سوی شهرداری به شورای شهر تقدیم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، شهردار اردبیل در آیین تقدیم لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری اردبیل تصریح کرد: ۶۳ درصد از بودجه پیش‌بینی شده سال جاری محقق شده است.

حمید لطف‌اللهیان با تأکید به رکود قابل‌توجه مالی شهرداری اردبیل در سال‌های ۹۴ و ۹۵ اضافه کرد: بودجه سال آینده با رشد ۶۸ درصدی به نسبت بودجه سال جاری و با اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به شورای شهر تقدیم می‌شود.

وی افزود: این بودجه با اصلاح روش‌های هزینه درآمد شهرداری تدوین شده و ۶۸ درصد از آن عمرانی و ۳۲ درصد بودجه جاری پیش‌بینی شده است.

به گفته شهردار اردبیل ۴۵۱ پروژه برای سال جاری پیش‌بینی شده که اعتبار عمرانی اختصاص یافته جهت اجرا ۳۶۰ میلیارد تومان است.

لطف‌اللهیان تأکید کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فعلی در سطح شهر و افتتاح به ترتیب در سوم خرداد، هفته دولت، هفته دفاع مقدس و دهه فجر مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به در نظر گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پروژه‌ها ادامه داد: تمامی پروژه‌ها با پیوست اجتماعی و زیست‌محیطی اجرا می‌شود.

شهردار اردبیل با در نظر گرفتن اصلاح درآمد هزینه و انضباط مالی پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: توسعه و تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل، بازگشایی معابر و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی مورد تأکید است.

لطف‌اللهیان از جمله اقدامات سال جاری شهرداری را تولید و پخش ۱۵۰ هزار تن قیر عنوان و اضافه کرد: در سال جاری ۶۵۰ هزار مترمربع پروانه صادر شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به عنوان راهکار خروج از رکود مالی مدنظر قرار گرفته، اضافه کرد: در سال آینده نیز ۱۳۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی همچنین به کاهش 6 ‌درصدی متمم بودجه سال آینده و تصویب آن به مبلغ ۲۹۳ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: با مدیریت هزینه درآمد بودجه سال جاری به نسبت سال گذشته ۲۵ درصد رشد دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.