اهواز؛

حبس در انتظار مخلان نظم و آرامش

طبق قانون مجازات هر گونه تیراندازی در آئین های شادی و عزا، نزاع های فردی و گروهی و اخلال در نظم، آرامش و آسایش شهروندان از 3 ماه تا 1 سال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، سرهنگ علی الهامی، فرماندهی انتظامی شهرستان دزفول با اعلام هشدارهای پلیسی گفت: طبق ماده 618 قانون مجازات اسلامی هرکس با هیاهو، جنجال و حرکات غیرمتعارف و تعرض به افراد موجب اختلال در نظم، آسایش و آرامش عمومی گردد به حبس 3 ماه تا 1سال و یا 74 ضربه شلاق محکوم می شود.

وی بیان داشت: همچنین طبق ماده 183 قانون مجازات اسلامی، هر فرد که برای ایجاد رعب، هراس و سلب آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد محارب و مفسد فی الارض می باشد.

سرهنگ الهامی نیز در تشریح این قوانین تصریح کرد: یکی از مباحث غافل مانده در بحث انحرافات اجتماعی مسئله تیراندازی در آئین های جشن و شادی، عزاداری و نزاع های فردی و گروهی است.

فرمانده انتظامی دزفول اذعان داشت: در خصوص این عمل انحرافی عوامل متعددی دخیل هستند که از بطن آداب و رسوم سرچشمه می گیرند ،در حال حاضر هر کشوری جهت اداره خود قوانینی وضع کرده تا نظم بهتری را در جامعه پیاده کند لذا استفاده از اسلحه و مهمات را فقط در اختیار نیروهای انتظامی ، نظامی و برخی افراد خاص دارای مجوز قانونی قرار داده که کشور ما نیز یکی از آنهاست.

در ادامه هشدارهای پلیس دزفول آمده است: طبق قانون نگهداری و استفاده از سلاح سرد جنگی،اسلحه شکاری یا مهمات آن به حبس 91 روز تا 6 ماه یا جزای نقدی از 10 میلیون تا 20 میلیون ریال همراه است.

فردی که اقدام به نگهداری و استفاده از سلاح گرم سبک غیرخودکار ، مهمات یا قطعات موثر آن نماید به حبس از 6ماه تا 2 سال یا جزای نقدی از 20 میلیون تا 80 میلیون ریال محکوم می شود همچنین نگهداری و استفاده از سلاح گرم سبک خودکار ،مهمات و یا قطعات موثر نیز با حبس 2 تا پنج سال همراه است.

این مقام انتظامی نسبت به تیراندازی در آئین های شادی و عزا هشدار داد و توصیه کرد: افراد با این اقدام سلامت دیگران را به خطر انداخته و خانواده ای را عزادار می کنند که مجازات سختی را به دنبال دارد.

تیراندازی در مجالس شادی و عزا اقدام اشتباهی است که در افکار عمومی نیز مردود است و موجب استرس،اضطراب و آلودگی صوتی برای شهروندان می شود.

رسم غلط تیراندازی در مجالس شادی و عزا در استان خوزستان تاکنون چندین کشته و مصدوم بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۲:۴۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
من نمیدانم چرا حبسی که3سال تا10 سال بود چرا کم کردن تا تو جایی مثل ماهشهر هر شب تیر هوایی و حتی زمینی شلیک کنند