اسپوتنیک: دلیل اصلی استعفای مایکل فلین شکاف در دولت آمریکا است

اسپوتنیک در گزارشی به بررسی دلیل اصلی استعفای مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: دلیل اصلی استعفای مایکل فلین –مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا - را باید در اختلافات عمیق در نظام آمریکا جستجو کرد.

شبکه خبری راشاتودی به نقل از گروهی از کارشناسان دلیل استعفای فلین را اختلاف نظر اعضای تشکیلات سیاسی آمریکا عنوان کرد. کاخ سفید دوشنبه اعلام کرد فلین از سمت خود استعفا داد و «کیت کیلوگ» را موقتا به جای وی برای تصدی این سمت معرفی کرد.

فلین در نامه استعفای خود نوشته بود او اطلاعات کامل درباره ارتباطش با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا را در اختیار کاخ سفید قرار نداده است.

مکالمه تلفنی فلین با کیسلیاک پیش از برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا- جنجال‌های زیادی را در پی داشت. این اقدام فلین به این دلیل که شهروندان عادی حق دخالت در سیاست خارجی را ندارند، غیرقانونی اعلام شده است.

یکی از تحلیلگران سیاسی روس در مصاحبه با راشاتودی گفت: «برخی از اعضای دولت و مجلس آمریکا از رسوایی فلین به نفع خود استفاده کردند. آنها تلاش می‌کنند تا دولت ترامپ را متقاعد کنند نباید در روابط کنونی واشنگتن و مسکو تغییری ایجاد کند».

این تحلیلگر در ادامه افزود: «استعفای فلین نشان‌دهنده‌ی ضعف‌هایی در دولت جدید آمریکا است. ترامپ و دولتش از اهرم فشار سیاسی برای دفاع از موقعیت خود استفاده نکردند».

«پاول پودسنی» عضو موسسه مطالعات آمریکا و کانادا واقع در مسکو در این خصوص اعلام کرد استعفای فلین به دلیل اختلاف نظر داخلی اعضای دولت جدید آمریکا است.

پودسنی گفت: «افرادی که در دولت ترامپ هستند نظرات بسیار متفاوتی دارند و برخی از آنها هرگز با هم ملاقات نداشته‌اند. در نتیجه چنین تنش‌هایی قابل پیش‌بینی است».

«میکائیل معلوف» یک تحلیلگر سیاسی دیگر استعفای فلین را یک پیروزی برای دموکرات‌ها بیان کرد. وی می‌گوید نخبگان آمریکا از همان ابتدا با معرفی فلین برای این سمت مخالف بودند و حضور فلین به عنوان یک تحلیلگر سیاسی در شبکه راشاتودی بر خشم آنها افزود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار