مهاباد؛

آب شهر مهاباد کاملا سالم وبهداشتی

مصرف آب در مهاباد باید مدیریت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،فرماندار ویژه مهاباد در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آبی این مطلب را عنوان کرد وگفت اگرچه گاهی رنگ آب مصرفی مردم مهاباد در اثر کلرزنی تغییر می یابد اما به هیچ عنوان آلودگی میکروبی در آب وجود ندارد و از سلامت کامل برخوردار است.

جعفر کتانی افزود هرچند منابع آبی شهرستان به ویژه دریاچه سد مهاباد پر نیست اما بر اساس پیش بینی اداره هواشناسی برای تامین نیاز آبی سال آینده در شهرستان مشکلی نخواهیم داشت به همین دلیل در بخش کشاورزی هم مشکلی نخواهد بود و آب لازم به کشاورزان داده خواهد شد.

معاون استاندار آذربایجان غربی ادامه داد با این حال باید برای مدیریت آب در شرایط مختلف ، برنامه میان مدت وبلند مدت تدوین کرد تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

در ادامه رئیس امور آب شهرستان مهاباد با اعلام این که حجم مخزن سد مهاباد سال گذشته در این ماه127 میلیون متر مکعب بود اما امسال61 میلیون متر مکعب است گفت: میزان بارندگی پارسال تا بهمن بیش از 239 میلی متر بود که این میزان امسال108 میلی متر کاهش یافته است.

محمد عبدالهی افزود به رغم این شرایط،بر اساس پیش بینی اداره هواشناسی در سال آبی امسال وضع بدی نسبت به سال آبی گذشته نخواهیم داشت .

سالانه بیش از 100 میلیون مترمکعب از آب ذخیره شده پشت سد مهاباد در بخش کشاورزی و 19 میلیون مترمکعب نیز در بخش آشامیدنی به مصرف می رسد سد مهاباد 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید دارد .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.