در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

۸۰۰ میلیون ریال لوازم آرایشی و بهداشتی و چندین تُن انواع میوه در مشهد امحا شد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی اعلام کرد: استان خراسان رضوی یکی از بزرگترین مقاصد کالای قاچاق در کشور است.

محمد ابراهیم افشاری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کالاهای کشف شده در ۴ ماه گذشته از استان خراسان رضوی که بیشتر شامل کالاهای سلامت محور مانند ۸۰۰ میلیون ریال لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین البسه مستعمل، خوراکی و آشامیدنی بودن، امروز چهارشنبه ساعت ۱۱ در کارخانه کمپوست شهرداری مشهد امحا شد.

وی در ادامه با اشاره به کشف چند تن میوه قاچاق بیان کرد: میوه‌ها بیشتر شامل نارنگی پاکستانی بوده و از آنجایی که هنوز حکم امحای آن توسط تعزیرات صادر نشده، در سطح امحا قرار دارد.

افشاری تشریح کرد: بیشتر کالاهای قاچاق وارد شده به استان خراسان رضوی از استان سیستان و بلوچستان در اتوبوس‌ها جاسازی شده و نزدیک مشهد در وانت و ماشین‌های شخصی پخش شده و به شهر آورده می‌شود.

وی با بیان این موضوع که تشخیص میوه‌های ایرانی و خارجی سخت است، تصریح کرد: میوه‌های قاچاق به ویژه پرتقال بیشتر از سمت ترکیه وارد کشور می‌شود بطوریکه در استان‌های غربی قاچاقیان با بارنامه سیب و پوشش جعبه‌های ایرانی این میوه را وارد شهرهای دیگر کشور می‌کنند و میوه‌ای را که کیلویی ۲ هزار تومان خریداری شده با قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسانند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی اظهار داشت: از مرزهای استان خراسان رضوی به ندرت قاچاق اتفاق می‌افتد و کالای قاچاق در حد چمدانی و مسافری (۲ تا ۳ درصد) است و به دلیل اینکه سالانه ۲۷ میلیون زائر وارد مشهد می‌شوند و استان پرجمعیتی نیز هستیم، بیشتر مقصد کالای قاچاق می‌شویم.

افشاری در ادامه اضافه کرد: به شدت با قاچاق برخورد کرده‌ایم اما کامیون‌ها در شهرهای اطراف کالای قاچاق را در زیربارهای مجاز زیرسازی کرده و در ماشین‌های کوچکتر خرد می‌کنند، به خاطر این موضوع میزان کشفیات ما بالا نیست و در مجموع بیشتر توانسته ایم در مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه موفق باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: اگر مردم کالای قاچاق را نخرند و تقاضا پایین باشد قاچاقچی سعی نمی‌کند به هر شکل ممکن کالای غیر قانونی را وارد کشور کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار