سنندج؛

محدودیت تردد خودروهای سنگین در کردستان به دلیل بارش برف

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت:تردد انواع تریلر و کشنده کامیون به دلیل بارش برف از امروز (چهار شنبه) تا پایان هفته در برخی جاده های اصلی کردستان ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مدرس گرجی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان با اعلام این خبرگفت: طبق اعلام اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای به دلیل بارش شدید برف و کولاک شدید ویخبندان در بیشتر جاده های اصلی محدودیت های ترافیکی با هدف جلوگیری از بروز حوادث جاده ای اعمال واستفاده از زنجیر چرخ در این محورها ضروری است.

مدرس گرجی افزود: در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته نیز این محدودیت ترافیکی برای عبور تریلر و کشنده کامیون در مسیرهای سقز - بانه، بانه - سردشت، سنندج - دیواندره - سقز، سه راهی ایرانخواه به تکاب و سنندج به مریوان با توجه به بارش برف و کولاک شدید اعمال می شود.

وی با اعلام اینکه اکنون شاهد بارش برف و باران و کولاک در بیشتر محورهای استان کردستان هستیم از مردم درخواست کرد از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت ضرورت حتما خودرو خود را مجهز به زنجیر چرخ کنند.
مدرس گرجی با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی نیز ضروری است افزود: در گردنه های مریوان، دیواندره، سقز و بانه به علت وجود مه با کاهش دید افقی رانندگان مواجه هستیم.

مدرس گرجی به حضور عوامل راهداری در طول محورهای اصلی استان نیز اشاره کرد و افزود: تیم های راهداری در محورهای استان مشغول فعالیت راهداری هستند.

با ورود سامانه بارشی به نیمه غربی کشور بارش های برف وباران از بامداد روز دوشنبه دراستان کردستان آغاز شده و تا اواخر وقت روز جمعه تداوم دارد.
استان کردستان با وجود16 منطقه کولاک گیر و 15 منطقه با امکان ریزش بهمن استان را در رده استان های حائز اهمیت در بحث راهداری زمستانی قرار داده است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.