هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال؛

آبی های پایتخت به نصف جهان رسیدند/ذوب آهن - استقلال،فولادشهر اصفهان

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال روز پنج شنبه با برگزاری 3 دیدار پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین بازی، استقلال از ساعت 15 به مصاف ذوب‌آهن می‌رود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛تیم فوتبال استقلال در دیداری حساس به مصاف تیم ذوب آهن می رود.

ساعت 15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

ذوب‌آهن - استقلال

تیم فوتبال ذوب آهن با سرمربیگری حسینی توانسته بود پس از جدایی گل محمدی نتایج قابل قبولی را در کارنامه به ثبت برساند اما ذوبی ها از 3 دیدار اخیر خود تنها یک امتیاز گرفته‌اند و فقط یک گل وارد دروازه حریفان کرده‌اند.این روند و نتایج اخیر این تیم باعث شده تا ذوب‌آهن با مجتبی حسینی روی دور ناکامی بیفتد.

تیم فوتبال ذوب آهن سه هفته است که در نتیجه‌گیری ناکام بوده و با از دست دادن 8 امتیاز از رده سوم به رده چهارم جدول رقابت‌ها سقوط  کرده است.در حال حاضر این تیم با سرمربیگری حسینی با 33 امتیاز در رده 4 جدول قرار دارد.

حسینی سرمربی تیم،روزهای سختی را در اصفهان تجربه می‌کند با این حال این مربی جوان  در تلاش است تیمش را از این وضعیت خارج کند. ذوبی‌ها اگر به روزهای خوب گذشته‌شان برگردند می‌توانند از استقلال سرحال و آماده امتیاز بگیرند و با کسب امتیاز در دیدار های بعدی جایگاه 3 جدول را از آن خود کنند.

شاگردان مجتبی حسینی پس از شکست سنگین 4 بر یک مقابل تراکتورسازی حالا باید مقابل استقلال آماده قرار بگیرند.تیم فوتبال ذوب آهن در صورت شکست استقلال در دیدار امروز می تواند فاصله امتیازی خود را با آبی پوشان کم کند.

از طرفی شاگردان علیرضا منصوریان در 4 دیدار اخیر لیگ برتری خود به پیروزی رسیده‌اند و در هر بازی 3 گل به ثمر رسانده‌اند تا بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص دهند. آبی‌پوشان که پس از پیروزی مقابل السد قطر و پرسپولیس، روحیه بسیار بالایی دارند، در صورت پیروزی مقابل ذوب‌آهن و البته شکست احتمالی تراکتورسازی می‌توانند اختلاف خود را با رتبه دوم جدول به یک امتیاز کاهش دهند.

تیم فوتبال استقلال در حال حاضر با 37 امتیاز در رده 3 جدول قرار دارد. تنها مشکل استقلال برای بازی با ذوب آهن محرومیت رابسون مدافع برزیلی و سیدمهدی رحمتی است. به این ترتیب خط دفاع و دروازه‌بان استقلال بعد از 4 برد متوالی به اجبار تغییر می کند.

 شاگردان منصوریان بعداز پیروزی در دربی در اوج روحیه و البته بدون کاپیتان خود مهدی رحمتی به اصفهان خواهند رفت و  امیدوارند با ادامه روند روبه‌رشد خود با همین روحیه عالی به مصاف الاهلی امارات بروند. استقلال در هر 4 دیدار گذشته خود در لیگ برتر برابر نفت آبادان، پیکان، ماشین‌ سازی و پرسپولیس 3 گل زده و از این نظر آمار فوق‌العاده‌ای به جا گذاشته است.

استقلال در بازی مقابل ذوب آهن مهدی رحمتی، رابسون جانواریو و محمد خرمگاه مربی تیم را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. هرایر مگویان و وریا غفوری هم به دلیل مصدومیت قادر به همراهی آبی‌پوشان نیستند. استقلالی ها پس از شروع کابوس‌وار در ابتدای فصل و 6 هفته ناکامی در کسب پیروزی، اولین برد خود در لیگ برتر شانزدهم را مقابل ذوب‌آهن جشن گرفتند.

با توجه به محرومیت رحمتی از سوی کمیته انضباطی به همین دلیل استقلال باید از بازی مقابل ذوب آهن به غیبت 4هفته‌ای رحمتی عادت کند چرا که کاپیتان آبی ها از همراهی تیم خود محروم است.

در مقابل حسینی دروازه بان دوم استقلال نیز فرصت هیچ اشتباهی ندارد چراکه هر اشتباه او ممکن است باعث شود استقلال از روند پیروزی جا بماند .به این ترتیب حسینی باید در دیدار های آینده آماده تر از بازی های گذشته خود در درون دروازه قرار گیرد.

باید دید آبی‌پوشان بدون کاپیتان و زوج خط دفاع خارجی خود هم می‌توانند به پیروزی برسند یا خط دفاع استقلال آسیب پذیر می‌شود. استقلال در صورت پیروزی همچنان در رده سوم جدول باقی می‌ماند و فاصله‌اش با پرسپولیس و تراکتورسازی را کمتر می‌کند. این مسابقه برای هر 2 تیم که در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارندسرنوشت ساز است. ذوب آهن هم برای اینکه از رده چهارم پایین‌تر نروند و در شکست هت‌تریک نکنند با تمام توان به مصاف آبی‌پوشان خواهند رفت.

دیدار های استقلال _ذوب آهن

در بازی رفت دو تیم یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن بود و مجتبی حسینی برای اولین بار به عنوان سرمربی تیمش را در مقابل استقلال صف آرایی می کند.

استقلال در چهار دیدار قبلی خود در این شهر برابر ذوب آهن به پیروزی دست پیدا نکرده است. آبی پوشان فصل گذشته برابر ذوب آهن به تساوی دست یافتند و در دو بازی پیش از آن نیز، برابر این تیم شکست خوردند.

همچنین نبرد استقلال و ذوب آهن در لیگ دوازدهم نیز که با قهرمانی آبی ها به پایان رسید، در نهایت با نتیجه تساوی خاتمه یافت تا آخرین برد این تیم در فولادشهر برابر ذوب آهن به لیگ یازدهم بازگردد. استقلال در لیگ یازدهم با هدایت مظلومی توانست حریف خود را با نتیجه دو بر صفر و با گل های عمران زاده و میداوودی شکست دهد.

ذوب آهن در نیم فصل اول لیگ برتر در 6 بازی ابتدایی خود، یک برد، 3 مساوی و دو باخت کسب کرده بود تا مجموع امتیازات این تیم پیش از دیدار هفته هفتم برابر استقلال در تهران 6 امتیاز باشد. یحیی گل محمدی که در ابتدای فصل سوپر لیگ را کسب کرده بود، بعد از شکست در ورزشگاه آزادی برابر استقلال از سرمربیگری سبزهای اصفهانی اخراج شد.

سبزپوشان اصفهانی با وجود کسب نتایج خوب با حسینی بعد از کنار گذاشتن گل محمدی تا پایان نیم فصل اول، در نیم فصل دوم نیز روزهای خوبی را سپری نمی کنند. ذوب آهن در 6 بازی ابتدایی خود در نیم فصل دوم دو برد، دو مساوی و دو شکست کسب کرده و البته در سه دیدار پایانی خود موفق به کسب پیروزی نشده است. 

20 درصد ورزشگاه برای آبی پوشان

 با تصمیم کمیسیون امنیتی ویژه دیدار دو تیم ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران، بر خلاف رسم معمول و قوانین، هواداران استقلال در دیدار روز پنجشنبه 20 درصد از ورزشگاه را برای اسکان هواداران خود در اختیار دارند.به این ترتیب استقلالی ها که البته به نظر می رسد هواداران آنها بخش بیشتری از استادیوم را در اختیار داشته باشند، فعلا بر اساس مصوبات این کمیسیون می توانند یک پنجم ورزشگاه را در دیدار با ذوب آهن میزبان در اختیار داشته باشند.

داوران

موعود بنیادی فر – حسن ظهیری – میریعقوب حجتی – یاسر همرنگ – ناظر: بهرام مهرپیما

ترکیب احتمالی استقلال

حسین حسینی، خسرو حیدری، لئوناردو پادوانی، مجید حسینی، میلاد زکی‌پور، امید ابراهیمی، بهنام برزای، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی.

زمان برگزاری دیدار استقلال_ذوب آهن

دیدار دو تیم فوتبال استقلال و ذوب آهن امروز ساعت 15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار