نامه دو سناتور آمریکایی به وزیر دفاع درمورد تلفن همراه ترامپ

مقامات دموکرات در نامه‌ای به وزیر دفاع آمریکا نگرانی خود از استفاده ترامپ از تلفن شخصی‌اش در کاخ سفید را ابراز کردند.

نامه دو سناتور آمریکایی به پنتاگون درمورد تلفن همراه ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن‌اگزمینر، دو مقام ارشد دموکرات در کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنای آمریکا از اینکه دونالد ترامپ -رئیس‌جمهور آمریکا- در کاخ سفید از تلفن هوشمند شخصی‌اش استفاده می کند به شدت ابراز نگرانی کردند. از نظر آنها این اقدام ترامپ تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود.

«تام کارپر» سناتور ایالت دلاویر و «کلیر مک‌کسکیل» سناتور ایالت میزوری در نامه‌ای به «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا نوشتند: «گزارش‌های اولیه حاکی از این بود که رئیس‌جمهور پیش از آغاز کارش در کاخ سفید یک گوشی ایمن رمزگذاری شده که مورد تأیید سرویس مخفی آمریکا است را برای استفاده در کاخ سفید تحویل گرفته است؛ اما گزارش‌های بعدی نشان می‌دهد او هنوز از گوشی هوشمند اندرویدی شخصی خود استفاده می‌کند که فاقد امنیت لازم است».

در ادامه این نامه که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است: «استفاده از یک تلفن هوشمند معمولی که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است آن هم از سوی یک مقام دولتی ارشد مسئله مهمی است. گزارش رسانه‌ها نیز حاکی از آن است که رئیس‌جمهور برای وصل شدن به حساب توییترش از تلفن اندرویدی شخصی‌اش استفاده می‌کند. همانطورکه می‌دانید هکرها معمولاً برای دستیابی به اطلاعات شخصی و حساس کاربران، تلفن‌های هوشمند آنها را هدف حمله قرار می‌دهند».

این دو مقام ارشد از پنتاگون خواستند تا تاریخ 9 مارس گزارش اقداماتی که برای نظارت بر استفاده رئیس‌جمهور از یک تلفن هوشمند مناسب و تأمین امنیت اطلاعات حساس او انجام داده است را ارائه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار