رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه؛

شرکت ۱۰ هزار نفر در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم آذربایجان‌غربی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ارومیه گفت: ۱۰ هزار نفر در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم آذربایجان‌غربی شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام عیسی برادری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری آزمون تربیت حافظان قرآن کریم گفت: از سال ۹۱ طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در اوقاف و امور خیریه استان شکل گرفته و با تکیه بر پتانسیل بقاء متبرکه و موقوفات قرآنی ۶۹ هزار در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر حافظ قرآنی توسط اوقاف و امور خیریه استان تربیت شده و در آزمون شرکت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه از سال گذشته در کشور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار حافظ قرآن تربیت شده است افزود: امسال ۴۰۰ هزار نفر نیز به این تعداد اضافه شده است و آزمون سراسری قرآن کریم در ارومیه همزمان با سراسر کشور روز ۲۸ بهمن برگزار می‌شود.
رییس اداره اوقاف شهرستان ارومیه به تعداد شرکت کنندگان در این آزمون در سطح شهرستانهای استان اشاره کرد و گفت: هزار و ۹۰۷ نفر از ارومیه، ۳۲۸ نفر از اشنویه، ۶۳۷ نفر از بوکان، ۳۲۱ نفر از پیرانشهر، ۳۰۳ نفر از تکاب، هزار و ۲۰۰ نفر از خوی، ۴۰۴ نفر از چایپاره و چالدران، ۵۴۶ نفر از سردشت، ۵۵۴ نفر از سلماس، ۵۳۲ نفر از شوط و پلدشت، ۴۲۲ نفر از ماکو، هزار و ۶۳۰ نفر از میاندوآب، ۱۳۹ نفر از نقده در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت می‌کنند.

اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در زندان ارومیه

وی به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در زندان ارومیه اشاره و اظهار کرد: حدود ۶۰۰ نفر از زندانیان ارومیه روز پنج شنبه در آزمون طرح تربیت حافظان شرکت خواهند کرد که قبول شدگان عفو در مجازات را شامل می‌شوند.

فعالیت ۳۰۰ مربی قرآن کریم در طرح تربیت حافظان قرآن استان

حجت الاسلام برادری با اشاره به فعالیت ۳۰۰ مربی قرآن کریم در طرح تربیت حافظان قرآن استان، گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم بدون حمایت‌های دولتی و با تکیه بر درآمد امامزادگان و موقوفات قرآنی در استان اجرا می‌شود که امیدواریم با همگرایی و همکاری بین دستگاهی شاهد بهره‌گیری از امکانات دولتی در این راستا باشیم.

برگزاری کنگره ملی امامزاده سیدبهلول در خوی

رییس اداره اوقاف شهرستان ارومیه از برگزاری کنگره ملی امامزاده سیدبهلول در شهرستان خوی خبر داد و افزود: این کنگره در بهمن سال آینده در این شهرستان برگزار می‌شود تا سبب آشنایی بیش از پیش جامعه با این امامزاده و معرفی بقاع متبرکه استان شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.