کار گروه سلامت و امنیت غذایی یکی از کارگروه‌های موفق مهاباد

این مطلب را معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: فعالیت‌های انجام شده توسط کارگروه تخصصی سلامت شهرستان خوب و در حد مطلوب می‌باشد و یکی از کارگروه‌ها موفق در سطح شهرستان مهاباد می‌باشد که توانسته تعامل و هماهنگی خوبی را در بین دستگاه‌های ذیر ربط ایجاد نماید.


وی اظهار داشت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی برای مسافران نوروزی تا چند روز آینده تشکیل شده و اساس کار ما در کارگروه تخصصی سلامت در حوزه بهداشت صرفا آموزش می‌باشد، دولتمردان خدمتگذاران مردم هستند که برای مردم و با مردم کار می‌کنند.


کتانی خاطر نشان ساخت: سیستم شبکه بهداشت و درمان مهاباد با تلاشهای شبانه روزی پرسنل خدوم و زحمتکش شبانه روز در جهت تامین سلامت مردم جامعه تلاش می‌نمایند و طرح‌های خوبی در دهه فجر سالجاری مورد بهره برداری قرار گرفت از جمله افتتاح سه باب خانه بهداشت در بخش مرکزی با اعتبار ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ر. یال، بهره برداری از مرکز خدمات جامع شهری و روستایی خلیفان با اعتبار حدود ۸ میلیارد ریال و کلنگ زنی یک مرکز و ۲ پایگاه سلامت در سطح شهرستان بااعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال تن‌ها بخشی از فعالیتهای حوزه بهداشت بود که با تلاش‌ها دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و مجموعه مدیریتی این شبکه به بار نشست.


وی اظهار داشت: در خصوص احداث بیمارستان دوم با پیگیری‌های انجام گرفته توسط نماینده، فرمانداری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بودجه سال ۹۶ با اعتبارات لازم برای احداث این مرکز که از جمله اقدام‌های ضروری برای حوزه درمان شهرستان می‌باشد جذب شده و در ضلع شمالی شهرستان احداث می‌شود.


مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:یکی از شاخص‌ترین فعالیتهای واحد بهداشت محیط طرح بسیج سلامت نوروزی می‌باشد که از اول اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد یافت. در سالجاری با ساماندهی بیش از ۲۰ نفر از بازرسین بهداشت محیط در قالب حداقل ۱۰ گروه بازرسی و اجرای گشت بازرسی‌های مشترک با سایر ادارات پیش بینی شده امسال نیز همچون سالهای گذشته بتوانیم این طرح را با فعایت و توفیقات بیشتری به انجام برسانیم.


وی اظهار داشت: در سال گذشته در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان مهاباد و استان آذربایجانغربی رتبه دوم کشوری را کسب کرده بودند در این راستا مرکز بهداشت با ارائه آموزش‌های مختلف بهداشتی به کلیه متصدیان، واحد‌های صنفی و بازرسی از آریشگاه‌های مردان و بانوان، پارک‌ها و محل‌های اسکان نوروزی ۸ مسافران، مدارس، مساجد پمپ بنزین‌ها و جایگاه CNG داخل شهر و بین راهی و از کلیه واحد‌های صنفی از جمله رستوران‌ها، غذا خوری‌ها و ... به صورت ویژه بازدید می‌نماید.


شایان ذکر است موضوعاتی همچون آب شرب شهری، کمیت و کیفیت آب شرب شهری، ایجاد پایگاه تغذیه سالم در مدارس، بازدید از سرویس‌های بهداشتی مدارس، بوفه‌های مدارس، بسیج سلامت نوروزی و همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها، عرضه مرغ زنده برای جلوگیری از آنفولانزای مرغی، اکیپ‌ها و بازدید‌های مشترک از مکان‌های عرضه موادغذایی و رستوران‌ها و اماکن سر راهی در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.