گیلان؛

پرداخت تسهیلات بهزراعی به چایکاران شمالی

10 میلیارد ریال تسهیلات بهزراعی به هزار و صد نفر از چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛رییس سازمان چای کشور امروز اعلام کرد : این تسهیلات به هزار و صد نفر از چایکاران به ازای هرس 160 هکتارباغ چای پرداخت شده است.

محمد ولی روز بهان افزود : سازمان چای برای هرس کف بر هر هکتار باغ چای 60 میلیون ریال وهرس کمر بر 30 میلیون ریال وام به چایکاران پرداخت می کند.

وی تصریح کرد : این تسهیلات بدون بهره است و به چایکارانی که باغ های چای خود را هرس کرده باشند و با تایید اداره های چای شهرستان ها در کمتر از یک هفته پرداخت می شود.

رییس سازمان چای کشور گفت : باز پرداخت وام های بهزراعی 5 ساله است که بعد از 2 سال تنفس از محل بهای برگ سبز تحویلی چایکاران طی 3 سال وصول می شود.

محمد ولی روز بهان با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار به کارخانه داران چای نیز تسهیلات پرداخت می شود گفت : این وام ها با کارمزد 4 درصد و به هر یک از صاحبان کارخانه های چایسازی حداکثر یک میلیارد و 400 میلیون ریال پرداخت می شود.

وی افزود : وام ها برای گاز سوز کردن کارخانه ها ، خرید ماشین آلات مدرن و بهداشتی کردن فرآیند تولید پرداخت می شود.

رییس سازمان چای از چایکاران و کارخانه داران چایی که متقاضی دریافت تسهیلات بهزراعی و بهسازی هستند خواست هر چه زودتر به اداره های چای شهرستان های تابعه استان های گیلان و مازندران مراجعه کنند.

محمدعلی روز بهان در ادامه اعلام کرد : دولت امسال برای افزایش تولید و کیفیت چای ایرانی 300 میلیارد ریال به سازمان چای اختصاص داد.

بیش از 55 هزار خانوار این 2 استان شمالی چایکارهستند.

گیلان و مازندران دارای 25هزار هکتار باغ چای است .


انتهای پیام/اص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.