همزمان با سالروز خروج شوروی از افغانستان؛

«اشرف غنی» بار دیگر طالبان را به پیوستن به روند صلح دعوت کرد

رئیس جمهور افغانستان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز خروج شوروی از این کشور بار دیگر از طالبان خواست تا به روند صلح با دولت کابل بپیوندند.

«اشرف غنی» بار دیگر طالبان را به پیوستن به روند صلح دعوت کرد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان طی اظهاراتی در مراسم یادبود خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان گفت که در جهاد مردم افغانستان نه انتحار بود و نه انفجار مسجد و به خاک‌وخون کشانیدن بی‌گناهان، اما امروز گروههای  تروریستی بیگانه دست به آن می‌زنند و هر روز به جنایت‌های جنگی می‌افزایند.

 غنی با اشاره به توافقنامه صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی این کشور گفت که «گلبدین حکمتیار» رهبر این حزب، به درخواست دولت افغانستان لبیک گفت اما از بخت بد، طالبان همانند داعشیان مشغول ویران‌کردن کشور و کشتن زنان، کودکان، شبه نظامیان و ... هستند.

وی در ادامه گفت آن طالبانی که فکر مستقل دارند و تعصب افغانستانی با آنان است، صدایشان می‌کنم و میگویم که افغانستان خانه مشترک تمام افغانستانی هاست، بیایید همراه با دیگر هموطنانتان زندگی باعزت را آغاز کرده و در آبادی و رشد و پیشرفت کشورتان سهیم باشید.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور افغانستان در حالی بار دیگر از گروه طالبان می‌خواهد به روند صلح بپیوندند که در حدود یک دهه اخیر دولت کابل هرگز موفق به گشودن گروه کور صلح افغانستان با طالبان نشده‌است.

در دوسال گذشته نیز دولت وحدت ملی افغانستان تلاش‌های زیادی کرد و درخواست‌های مکرری را از طالبان در این زمینه داشت اما این گروه هر بار این درخواست‌ها را رد کردند.

حتی دخالت کشورهای چین و آمریکا نیز با حضور پاکستان و افغانستان در چارچوب نشست‌های چهارجانبه در این زمینه موفق به دستیابی به صلح نشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار