بجنورد؛

کلاهبرداری با ترفند رادیو قرآن

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از ترفند کلاهبرداران از طریق تماس از رادیو قرآن خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد، سرهنگ علی اعتمادی رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: در ماه های اخیر افراد سودجو با استفاده از شگرد جدید كلاهبرداری، از طریق تلفن و برنده شدن در مسابقات مختلف اقدام به کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ علی اعتمادی افزود: این افراد با ترفند تماس از رادیو قرآن و اعلام برنده شدن در مسابقه به مبلغ 50 میلیون ریال وجه نقد و سفر زیارتی به کربلا، اقدام به گرفتن رمز دوم کارت بانکی کرده و مبلغی را از حسابشان برداشت می کنند.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداران در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات با شهروندان تماس می گیرند، تصریح کرد: شهروندان به هیچ عنوان پاسخ اینگونه تماس ها را ندهند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و بانکی را در اختیار آنان قرار ندهند و فریب پیشنهادهای واهی عوام فریبانه کلاهبرداران را نخورند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان شمالی ضمن هشدار در خصوص برداشت های غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی کاربران از شهروندان خواست رمز اول و دوم حساب های بانکی خود را بلافاصله پس از دریافت کارت های بانکی و به صورت دوره ای تغییر دهند.

سرهنگ اعتمادی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت کسب اخبار و اطلاعات و یا مشاهده‌ هر گونه تخلفات یا جرایم اینترنتی مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش "تماس با ما" در میان بگذارند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.