زنجان؛

آموزشکده فنی و حرفه ای سما زنجان مجری رشته های کاردانی پیوسته

آموزشکده فنی و حرفه ای سما زنجان،مجری اکثر رشته های کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی زنجان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ حمید ماکوئی معاون دانشگاه و رئیس مجتمع آموزشی و فرهنگی سما زنجان گفت: با تصویب هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و تایید دفتر گسترس سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، از مهر ماه سال 96 و بعد ازآن دانشگاه آزاد اسلامی زنجان دررشته های موازی کاردانی پیوسته پذیرش دانشجو نداشته و آموزشکده فنی و حرفه ای سما زنجان مجری این دوره تحصیلی خواهد بود.
معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افزود: هدف ازانتقال رشته های کاردانی را به سما به منظور برنامه ریزی بهتر و ارتقاء سطح کیفی دانشجویان انجام گرفته و جهت نیل به این مهم مرکز آموزشی و فرهنگی سما ضمن عقد قرارداد با سازمان آموزش فنی و حرفه ای دوره های مهارت محور برای دانشجویان فراهم خواهد کرد .
وی یادآور شد: در اغلب کشورهای توسعه‌یافته جهان، بزرگ‌ترین قاعده هرم آموزش عالی را فارغ‌التحصیلانی تشکیل می‌دهند که پس از فراغت از دبیرستان، یک دوره کوتاه‌مدت آموزش مهارتی را در دانشگاه می‌گذرانند و سپس جذب بازار کار می‌شوند. این نیروها به دلیل مهارت نسبی‌ای که دارند، خیلی سریع جذب بازار کار می‌شوند و کارفرمایان هم نسبت به جذب این نیروها بسیار علاقه‌مند هستند،
وی ادامه داد: سمای زنجان این بستر را برای علاقه مندان به تحصیل در مقطع کاردانی فراهم نموده و علاوه بر مدرک دانشگاهی گواهی رسمی دوره های مهارتی نیز دریافت خواهند نمود.
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان زنجان افزود: یکی از معضلات صنعت و اقتصاد کشورمان، فاصله عمیقی است که میان کارگران ساده و دانش آموختگان رشته های مهندسی و دکترا وجود دارد،این خلاء امروزه در کشورهای پیشرفته صنعتی، با آموزش و تربیت تکنیسین ها، پُر شده است، و سمای زنجان در این مهم در سطح استان و منطقه پیشرو می باشد.
ماکوئی افزود:با بستر های ایجاد شده در مرکز آموزشی و فرهنگی سما ی زنجان، خانواده ها با فکری آسوده و اطلاع ازکیفیت مناسب علمی ، آموزشی و پژوهشی از پیش دبستانی تا دانشگاه فرزندان خود را به سوی علم هدایت نمایند.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.