یزد؛

اختصاص معادل ریالی سه ميليارد دلار برای فضاهای آموزشی و مقاوم سازی مدارس

همه مسئولان برای پرورش نسلی آگاه و متعهد تلاش کنند تا مسیر پیشرفت کشور با تفکر و تدبر بیشتر، هموارتر شود.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا تابش رئیس مجمع نمایندگان استان یزدگفت: تلاش همه مسئولان به پرورش نسلی آگاه و متعهد معطوف است تا مسیر پیشرفت کشور و انقلاب با تفکر و تدبر بیشتر، هموارتر گردد.

 تابش مشارکت خیرین مدرسه ساز برای احداث واحدهای آموزشی را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: حساسیت و احساس مسئولیت افکار عمومی در قبال مسائل آموزش و پرورش ستودنی است و باید مدیران این مجموعه نیز از این ظرفیت برای کاهش مشکلات و تجهیز مدارس بهترین بهره را ببرند.

 نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با اشاره به برخی مصوبات قانون برنامه در جهت حمایت و توسعه فضاهای آموزشی گفت: برای افزايش ايمنی و مقاوم سازی مدارس و فضاهای آموزش و پرورش، مصوب شد تا معادل ریالی سه ميليارد دلار از محل حساب ذخيره ارزی در بودجه سنواتی اختصاص یابد و اولويت این اعتبار نیز برای مناطق محروم و مرزي كشور و پروژه های نيمه تمام آموزشی، پرورشی و ورزشی باشد كه بايد تا پايان سال دوم برنامه به اتمام برسد.

تابش ادامه داد: در صورت عدم تحقق این منابع، دولت مجاز است يك درصد از هزينه‌هاي شركت ها و بانكهاي دولتي را كسر و پس از واريز به خزانه؛ براي تحقق اين موضوع اختصاص دهد.

نماینده مردم اردکان در این رابطه به برخی مصوبات تشویقی نیز اشاره کرد و گفت: هزينه كليه اشخاص حقيقی و حقوقی غيردولتی در احداث، توسعه، تكميل و تجهيز فضاهای آموزش و پرورش، خوابگاه هاي شبانه روزي، كتابخانه ها، سالن های ورزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش، به عنوان هزينه قابل قبول مالياتی محسوب خواهد شد.

 همچنین در این جلسه که مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی مدارس و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد نیز حضور داشتند؛ از طرف نماینده مردم اردکان از زحمات حمیدرضا محمدی مدیرکل سابق نوسازی مدارس استان با اهدای هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.