کسب جايگاه چهارم ملی دانشگاه صنعتی اميركبير در رتبه بندی وبومتريكس

رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: وبگاه دانشگاه صنعتی اميركبير در در فهرست دانشگاه‌های برتر در نظام رتبه‌بندی وبومتریکس رتبه چهارم ملی، 94 در آسیا و 726 جهانی را به دست آورد.

احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در گزارش وبومتريكس كه مربوط به ويرايش ژانویۀ ۲۰۱۷ است، دانشگاه صنعتي اميركبير بعد از دانشگاه های علوم پزشكي تهران، تهران و صنعتي شريف قرار گرفته و دانشگاه تربيت مدرس نيز رتبه پنجم ملي را در اين زمينه به دست آورده است.

وی ادامه داد: دانشگاه هاي هاروارد، استنفورد، ام.آی.تی، کالیفرنیا برکلی و میشیگان، پنج دانشگاه آمريكايي هستند که وبگاه آنها در رتبه‌های یک تا پنج نظام بین‌المللی رتبه‌بندی وبومتریکس قرار گرفته است.

رییس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: وبومتريكس كه سابقه اجراي آن به سال 2004 برمي گردد، رتبه بندی وب سایتهای دانشگاهها و موسسات آموزشی دنیا است كه توسط آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا (CSIC) صورت می گيرد. 

معتمدی تصریح کرد: این رتبه‌بندی بیش از 24 هزار دانشگاه دنیا را براساس اطلاعات مبتنی بر وب آنها تحلیل کرده ‌است.

وی یادآور شد: این رتبه بندی در سال با 2 ویرایش در دي و تيرماه به روز مي شود که به منظور نشان دادن میزان توجه موسسات و دانشگاهها به نشر اینترنتی، حمایت از طرح های دسترسی آزاد (Open Access initiatives) در راستاي افزایش انتقال علم و دانش و تشويق حضور دانشگاه در فضاي مجازي به عنوان آيينه اي از دانشگاه در فضاي واقعي صورت مي پذيرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار