اجرای یک نمایش بعد از دوازده سال

نمایش «دکتر استوکمان دشمن مردم» بعد از 12 سال در تالار چهارسو تئاتر شهر به روی صحنه می رود.

علی پویان کارگردان تئاتر و نمایش«دکتر استوکمان دشمن مردم» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن اشاره به نمایشنامه این اثر، اظهار داشت: قصه از فضای آلوده در حمام شکل می‌گیرد. آلودگی‌ای که از فاضلاب‌های شهر به آنجا رسیده است و این آلودگی به همه جای شهر می رسد و مردم را بیمار می کند اما شهردار آن شهر زیر بار مسئولیت نمی رود.

وی ادامه داد: درواقع قصه به اینجا ‌می‌رسد که آلودگی آب حمام خیلی فراتر می‌رود و موجب آلودگی مردم شهر می‌شود و فساد جامعه را هم فرا می‌گیرد البته فساد و آلودگی شهر بر اثر دروغ، تهمت و افترا بوجود می‌آید.

پویان از انگیزه‌اش برای اجرای این تئاتر، گفت: دوازده سال بود که می‌خواستم این کار را اجرا کنم اما فرصتش پیش نمی‌آمد بهرحال به نظرم هنرمند باید دغدغه‌ها و مشکلات روز جامعه‌اش را با زبان هنر و خلاقانه بیان کند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ضرورت جامعه به گونه‌ای بود که احساس کردم باید یک همچین نمایشی را اجرا کنم و خوشبختانه شرایطش در سالن چهارسو  تئاتر شهر بوجود آمد؛ همچنین این نمایش در جشنواره فجر اجرا شد و با استقبال خوبی هم روبرو شد و به نظرم یکی از آثار خوب خارجی از آب درآمده است. 

گفتنی است؛ بازیگران نمایش «دکتر استوکمان» به نویسندگی هنریک ایبسن و کارگردانی علی پویان، ایوب آقاخانی، بهرام ابراهیمی، نادیا فرجی، عباس شادروان، علی عبادت طلب، بابک قادری، کوروش زارعی، نورالدین جوادیان و آذر سماواتی هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار