شهرکرد؛

نخستین طرح استعدادیابی ورزشی ناشنوایان

نخستین طرح استعدادیابی ورزشی ناشنوایان در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

نخستین طرح استعدادیابی ورزشی ناشنوایان در استان برگزار شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛  فرزاد رحیمی رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان چهارمحال و بختیاری گفت: در این طرح بیش از ۴۰ نفر از ناشنوایان شهرستان شهرکرد در بخش‌های آمادگی جسمانی و پیکر سنجی (آنتروپومتری)، در مجموعه ورزشی تختی شهرکرد ارزیابی شدند.
 
وی ادامه داد: تا کنون ۱۲۰ نفر از ناشنوایان متولد ۱۳۶۰ به بالا در شهرستان شهرکرد شناسایی‌شده‌اند که با برگزاری طرح استعدادیابی، پرونده ورزشی نزدیک به ۳۵ درصد آنان در بانک اطلاعاتی هیئت آماده و تکمیل شده است و برنامه‌ریزی برای هدایت آنان به فعالیت در رشته‌های ورزشی به‌زودی انجام می‌شود.
 
 با بیان اینکه افراد ناشنوا برای فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی محدودیت خاصی ندارند افزود: هم‌اکنون زمینه فعالیت این گروه از معلولان در ۱۴ رشته ورزشی در استان فراهم‌شده است.

وی با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران ناشنوای چهارمحال و بختیاری در عرصه‌های ملی و بین‌المللی گفت: این ورزشکاران از ابتدای امسال موفق به کسب ۱۱ نشان رنگارنگ شده‌اند که نشان طلای ابوذر ربیع زاده در مسابقات جهانی کشتی فرنگی از مهمترین آن‌ها به شمار می‌رود.

به گفته رحیمی؛ بیست و سومین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان به میزبانی کشور ترکیه، تیر و مرداد سال آینده برگزار می‌شود که امید است ورزشکاران ناشنوای استان بتوانند با حضور در کاروان اعزامی ایران برای کسب عناوین برتر رقابت کنند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.