افزایش قدرت برابری دلار و سقوط آزاد بهای نفت

بازار جهانی نفت امروز شاهد کاهش دو درصدی بهای طلای سیاه بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت در بازار جهانی به دلیل افزایش قدرت برابری دلار و نشانه‌هایی از افزایش تولید نفت در آمریکا شاهد کاهش دو درصدی در معاملات امروز (دوشنبه) بود. این درحالی است که گزارش کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نشان می‌دهد تعهد بالای تولید کنندگان به توافق عرضه نفت در سال گذشته میلادی تاثیر مثبتی بر سرمایه‌گذاران نداشته است. 

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک دلار و 17 سنت کاهش (معادل 2.1 درصد) به 55 دلار و 53 سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با کاهش 99 سنتی (1.8 درصد)، 52 دلار و 87 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

این سطح از سقوط بهای نفت بالاترین میزان از 18 ژانویه (29 دی ماه) است. کشورهای عضو اوپک و غیراوپک سال گذشته میلادی توافق کردند برای حمایت از بهای نفت میزان عرضه خود را در شش ماه نخست سال 2017  یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش دهند. کاهش عرضه نفت عربستان سعودی به بازارهای جهانی امیدواری برای اجرای کامل توافق کاهش تولید نفت کشورهای صادر کننده را افزایش داد.

عربستان سعودی به اوپک اعلام کرد بیش از آنچه منابع ثانویه برآورد کرده‌اند میزان تولید خود را کاهش داده است. ریاض میزان تولید نفت خود در ماه ژانویه (نخستین ماه سال 2017) را 700 هزار بشکه در روز کاهش داد و عرضه نفت خود را به سطح 9 میلیون و 748 هزار بشکه در روز رساند. این میزان کاهش عرضه نفت بیشتر از سطحی است که عربستان براساس توافق نفتی متعهد به انجام آن بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار