دادگاه حیفا دستور تخلیه و تعطیلی مخزن آمونیاک را از بیم حزب الله صادر کرد

دادگاهی در فلسطین اشغالی دستور تعطیلی مخزن 12 هزار تنی آمونیاک در حیفا را صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ دادگاهی در فلسطین اشغالی روز دوشنبه دستور تعطیلی مخزن 12 هزار تنی آمونیاک در حیفا (شمال فلسطین اشغالی) را از ترس انفجار احتمالی ناشی از حمله حزب الله لبنان و وقوع فاجعه صادر کرد.

دادگاه حیفا روز یکشنبه فرصت 10 روزه‌ای به حیفا کمیکالز Haifa Chemicals، شرکتی که این مخزن به آن تعلق دارد ، را داد تا این ماده شیمیایی مایع را تخلیه کند.

در پی تهدیدهای سال گذشته سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان مبنی بر اینکه حمله موشکی به این انبار آمونیاک احتمال دارد به اندازه یک « بمب هسته ای »‌ پیامد داشته باشد فشارها افزایش یافته بود.

هشدار حزب الله که در جنگ سال 2006 به سوی منطقه حیفا راکت شلیک کرد تا اندازه ای تاثیرگذار بود که فعالان و کارشناسان در رسانه های اسرائیلی احتمال کشته شدن « دهها هزار غیر نظامی » را در صورت انفجار در این مخزن مطرح کردند.

به گفته ایهود کینان Ehud Keinan استاد شیمی و رئیس گروه کارشناسی که گزارشی به دادگاه ارائه کرد، هر تانکری که هر ماه در این انبار خالی می شود جمعیت حیفا را با خطر رو به رو می‌کند.

هر نوع نشت آمونیاک از کشتی ها می تواند به ترکیب شدن هزاران تن آمونیاک با آب دریا و تشکیل بخار سمی منجر شود که می تواند افراد را در شعاع 20 کیلومتری مسموم کند.

کینان خاطرنشان کرد این مخزن با قدمت 31 سال هرگز به صورت اصولی مورد بازرسی قرار نگرفته است و نمی تواند در برابر انفجار مقاومت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار