سازمان ملل اخراج اجباری پناهندگان افغان از پاکستان را محکوم کرد

روند اخراج پناهندگان افغان در سال گذشته به بالاترین سطح خود طی 12 سال گذشته رسیده است.

سازمان ملل اخراج اجباری پناهندگان افغان از پاکستان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ تعداد پناهندگان افغان که مجبور به ترک اجباری پاکستان هستند در سال گذشته میلادی به بالاترین سطح رسید و به نظر می رسد با اجرای سیاست‌های مهاجرتی جدید در پاکستان، روند اخراج افغان‌ها در سال 2017 تشدید شود.

دیدبان حقوق بشر سازمان ملل امروز دوشنبه با محکوم کردن اخراج اجباری پناهندگان افغان از پاکستان اعلام کرد روند اخراج پناهندگان افغان در سال گذشته به بالاترین سطح خود طی 12 سال گذشته رسیده و احتمال تشدید آن در سال جدید میلادی نیز وجود دارد.

این نهاد با اشاره به حجم بالای اخراج پناهندگان افغان در سال 2016، از آن به عنوان "بزرگترین اخراج پناهندگان در سال‌های اخیر" یاد کرد.

پاکستان در حالی روند اخراج پناهندگان را آغاز کرده است که مقامات افغان نسبت به بازگشت خیل جمعیت به یک کشور جنگ زده ابراز نگرانی کرده‌اند.

طی چند دهه اخیر پاکستان پذیرای شمار زیادی از پناهندگان افغان بوده است. افزایش فشارهای نظامیان پاکستانی بر پناهندگان افغان از دلایل اصلی بازگشت آنها به افغانستان است. این در حالی است که مقامات این کشور چنین ادعایی را رد کرده‌اند.

پیش از این کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد روند بازگرداندن پناهندگان افغان از پاکستان از 30 نوامبر سال 2016 تا فوریه سال جاری میلادی متوقف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
سلام،اشرف غنی که هم به ایران و هم به پاکستان در مورد اخراج پناه جویان اشاره کرده بود؟!
وگفته بود در صورت مداومت بازرگانی و تجارت رو قطع میکنه؟!
آخرین اخبار