مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شکستگی لوله های فرسوده تا چه زمانی ادامه دارد؟/پرونده باز بهسازی لوله های فرسوده تهران روی میز مسئولان

جانباز علت اصلی شکستگی لوله فرسوده گاندی را ریزشی بودن خاک منطقه عنوان کرد و افزود: برای بهسازی لوله ها برنامه هایی مدنظر مسئولان مربوطه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان شنیده ها حاکی از آن است که پس از شکستگی لوله 200 میلی متری در خیابان گاندی، آب برخی از مشترکان این ناحیه با کمبود فشار مواجه شده است، بر این اساس نیروهای امداد آبفای منطقه مذکور پس از این اتفاق در محل حادثه حاضر شده و اقدام به ترمیم لوله کرده اند.

بنا بر آخرین اطلاعات علت وقوع این حادثه، قرار داشتن لوله در عمق 10 متری زمین و نوع جنس خاک و قدمت بالای لوله چدنی عنوان شده که کار ترمیم شکستگی را با معضلاتی همراه کرده بود.

در همین راستا علیرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علت اصلی حادثه عنوان کرد: ریزشی بودن خاک علت اصلی این حادثه بوده و با توجه به اینکه در تمام کشورهای دنیا، استفاده از لوله های چدن رایج است و نمی توان علت بروز این سانحه را جنس لوله ها تلقی کرد.

وی ادامه داد: تمام سعی ما بر این است تا از طریق سیستم هوشمند تله متری و مانیتورینگ شبکه میزان آسیب دیدگی ها را به حداقل برسانیم.

به گفته این مقام مسئول با توجه به گستردگی شبکه های توزیع، حادثه جدی در این منطقه رخ نداده است و این پیشامد هیچ ربطی به شبکه های توزیع ندارد.

مدیر عامل مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور در پایان تصریح کرد: دلایل مختلفی در بروز حوادث این چنینی وجود دارد، بنابراین سعی در رفع مشکلات مربوط به عملیات حفاری داریم و برنامه هایی در این خصوص مدنظر مسئولان است.

انتهای پیام/
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار