قدیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

همراه‌سراهای پایتخت پذیرای 600 نفر از همراهان بیماران هستند

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: همراه سراهای شهرداری در تهران هر شب پذیرای 400 تا 600 نفر از همراهان بیماران هستند.

رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: به منظور ساماندهی افراد بی‌پناه در اسلامشهر و لویزان، 15 گرمخانه با ظرفیت یک هزار و 800 نفر و دو سامان سرا با ظرفیت 370 نفر در این مناطق ایجاد شده که در مجموع در طول شبانه روز گرمخانه‌های سطح شهر تهران پذیرای 5 هزار نفرهستند.

وی با بیان اینکه آمار 5 هزار نفری بی‌خانمان‌ها در سطح شهر تهران بیانگر این است که باید عوامل بازدارنده و قانونی برای مقابله با متکدیان به‌کار گرفته شود تا شاهد کاهش این افراد در سطح پایتخت باشیم، ادامه داد: عده‌ای از افراد بی سرپناه یا متکدیان از سایر شهرستان‌ها به سمت تهران مهاجرت می‌کنند که باید این روند جلوگیری شود.

قدیمی با اشاره به ایجاد سامان سراها در سطح پایتخت، تصریح کرد: با توجه به حضور همراهان بیماران در اطراف بیمارستان‌های بزرگ و برپایی چادر در این محدوده با همکاری شهرداری تهران به منظور اسکان همراهان بیماران نسبت به راه اندازی همراه سرا در اطراف این بیمارستان ها اقدام شده که هر شب میزبان 400 تا 600 نفر از این افراد به مدت 10 شبانه روز بصورت رایگان هستند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: متأسفانه برخی با وجود اینکه بیماری در بیمارستان ها ندارند تنها به صرف اقامت در این مکان و بهره‌مندی از امکانات رایگان از شهرستان‌ها به این همراه سراها مراجعه کرده که باعث پر شدن ظرفیت موجود می شود. این در حالی است که افراد حقیقی برای کمبود جای اقامت با مشکل مواجه می‌شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار