اصفهان؛

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری وارد اصفهان شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امروز برای بازدید از چند مرکز علمی و فناوری و حضور در اجلاس پایانی کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی اصفهان به این استان سفر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روز دوشنبه 25 بهمن سالجاری در اجلاس پایانی سومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان اصفهان ، سخنرانی خواهد کرد.

این مراسم ساعت 14 تا 17 بعدازظهر امروز دوشنبه با حضور شخصیت های کشوری و استانی در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.
سومین کنگره شهدای دانشجوی اصفهان از روز شنبه 23 بهمن آغاز شده است و امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به کار خود پایان می دهد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک علم و فناوری شیخ بهایی، مستقر در این شهرک بازدید خواهد کرد و با دستاوردهای آنها از نزدیک آشنا می شود.

شهرک علمی و تحقیقاتی و پارک علم و فناوری اصفهان تا کنون گام های موثری در توسعه تولید و صادرات محصولات دانش بنیان و اشتغال پایدار دانش آموختگان دانشگاهی برداشته است بطوریکه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان مستقر در آن در سالجاری نسبت به سال گذشته 168 درصد افزایش یافته است.
اکنون حدود 480 شرکت دانش بنیان در زمینه های مختلف در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است.
همچنین، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این سفر از شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان که یکی از موفق ترین شرکت ها در زمینه طراحی و ساخت انواع تخت های بیمارستانی و چراغ های جراحی ال ای دی (LED) اتاق عمل و هتلینگ بیمارستان است و مجموعه صنایع تولیدی هواپیما سازی ایران (هسا) بازدید می کند .

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و دبیرستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی نیز در این سفر، ستاری را همراهی می کنند.
استان اصفهان با حدود 180 موسسه آموزش عالی، 330 هزار دانشجو، تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور، 2 پارک علم و فناوری، بیش از 10 مرکز رشد و تعداد زیادی پژوهشگاه و
پژوهشکده فعال، دومین استان دانشگاهی و علم و فناوری کشور بشمار می آید.

این استان از نظر تولیدات علمی جایگاه دوم کشور، نسبت تولید علم به دانشجو رتبه دوم و از نظر تولید علم به جمعیت رتبه سوم کشوری را داشت است.
در سند آمایش سرزمین اصفهان، علم و فناوری به عنوان یکی از سه محور اصلی توسعه استان معرفی شده و ظرفیت و مزیت بالایی از علم وفناوری و صنعت در این استان وجود دارد بطوریکه به مرحله فرا صنعتی وارد شده است.
فراهم کردن مقدمات راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان نیز یکی از اقدام های اساسی استان در جهت محور توسعه علم و فناوری است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.