کرمانشاه؛

تولید 500 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک طی ده ماهه امسال در کرمانشاه

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه پیش بینی کرد، تا پایان امسال 700 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان تولید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مهدی ظفری پور از تولید 500 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک طی ده ماهه امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 350 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در سطح استان تولید شد، اظهار کرد: پیش بینی شده تا پایان امسال بین 650 تا 700 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان تولید شود.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه سن پایین (حداکثر 42 روز)، عدم مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش، چربی بین بافتی کم و لذیذ بودن طعم و مزه را از ویژگی‌های این نوع مرغ عنوان کرد.

ظفری‌پور خاطرنشان کرد: مرغ بدون آنتی بیوتیک به مرغی گفته می‌شود که در طول دوره پرورش آن از هیچ نوع آنتی بیوتیک مجاز و یا غیرمجازی استفاده نمی‌شود و اصطلاحا به آن مرغ سبز و یا مرغ پاک هم می گویند.

وی افزود: حداکثر طول دوره پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک 42 روز است. همچنین در طول دوره پرورش از جوجه یک روزه تا زمان کشتار، شش مرحله آزمایش به صورت تصادفی از طرف اداره کل دامپزشکی انجام خواهد شد تا صلاحیت عرضه آن به صورت مرغ بدون آنتی بیوتیک در بازار تایید شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.