درده ماهه گذشته انجام شده است؛

خلع ید بیش از 12 هزارهکتار از اراضی ملی در آذربایجان غربی

در ده ماهه گذشته بیش از 12 هزار هکتار از اراضی ملی در آذربایجان غربی خلع ید شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود : در 10 ماهه سال جاری 1187 فقره پرونده تخریب و تصرف و 905 فقره پرونده چرای غیر مجاز تشکیل و به مقامات محترم قضایی جهت رسیدگی ارجاع و 695 فقره تبصره 1 ماده 55 جلو گیری و رفع تجاوز و 865 فقره اجرای احکام قضایی صادره مبنی بر قلع و قمع و خلع ید و رفع تصرف انجام و بیش از 1200 هکتار خلع ید شده است.

سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور با اعلام اینکه در آخرین اقدام صورت گرفته بیش از 33000 متر مربع از اراضی جنگلی از دست متصرفین در شهرستان سردشت خلع ید شد گفت این اراضی توسط افراد متخلف در چهار نقطه از مناطق دارای پوشش جنگلی مورد تصرف قرار گرفته بود وبا تلاش ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از دست متخلفان و متجاوزین به مناطق جنگلی خلع ید کامل شد.

فرمانده یگان حفاظت اعلام کرد : با توجه به تغییرات اقلیمی صورت گرفته و کاهش بارندگی و بحرانهای آب بوجود آمده بیش از پیش مصمم هستیم با کلیه متخلفان در سطح عرصه های منابع طبیعی در چارچوب قانون برخورد کنیم .

وی ادامه داد : از آنجایی که جنگل و مرتع اهمیت زیادی در حیات بشردارند؛ مناطق زاگرسی و رویش جنگلی طی هماهنگی های بعمل آمده با مقامات محترم قضایی در سریعترین زمان ممکن به پرونده های تخریب و تصرف در عرصه های ملی در سطح استان مورد رسیدگی قرارمی شود و بلافاصله بعد ازصدور احکام قضایی لازم ؛اقدامات خلع ید و اعاده به وضع سابق با هماهنگی و با استفاده از امکانات موجود در یگان حفاظت و سایر دستگاههای اجرایی و با استفاده از توان عوامل نظامی و انتظامی معمول و با متخلفان با شدت بیشتری برخورد میشود.

سرهنگ ابراهیم پور گفت : جا دارد از کلیه مقامات محترم قضایی در سطح استان به لحاظ صدور بموقع و قاطع احکام قضایی بخصوص دادستان محترم شهرستان سردشت حاج آقا نیکزاد و عوامل انتظامی که در اجرای احکام صادره دوشادوش عوامل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستانها را یاری کرده اند تقدیر و تشکر مینمایم .

در ادامه افزود : در 10 ماهه سال جاری 1187 فقره پرونده تخریب و تصرف و 905 فقره پرونده چرای غیر مجاز تشکیل و به مقامات محترم قضایی جهت رسیدگی ارجاع و 695 فقره تبصره 1 ماده 55 جلو گیری و رفع تجاوز و 865 فقره اجرای احکام قضایی صادره مبنی بر قلع و قمع و خلع ید و رفع تصرف انجام و بیش از 1200 هکتار خلع ید شده است.

در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در مناطق جنگلی و مرتعی و آتش سوزی و قطع درختان و دام غیر مجاز مراتب را سریعا" به شماره تلفن 1504 و یا سامانه پیام کوتاه 100000001504 بصورت شبانه روزی به اتاق مانیتورینگ گزارش نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.