همدان؛

صادرات 241 میلیون دلاری محصولات کشاورزی

رئیس جهاد کشاورزی استان از صادرات 241 میلیون دلاری محصولات کشاورزی در سال جاری در استان خبر داد.

صادرات 241 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور رضوانی جلال اظهار داشت: پارسال 223 میلیون دلار محصولات کشاورزی از استان همدان صادر شده است.

وی از صادرات ۲۹ هزار تنی کشمش در استان همدان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این رقم به ۴۵ هزار تن برسد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در سال های اخیر گمرک در زمینه صادرات به خوبی وارد شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 290 میلیون دلارمحصول کشاورزی از استان صادر شود.

رضوانی از صادرات 29 هزار تنی کشمش از استان خبر داد و تصریح کرد: پیش بینی می شود صادرات کشمش تا 45 هزار تن افزایش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: دولت به ازای هر یک کیلو کشمش 500 تومان  یارانه به تولید کنندگان می دهد و این در حالی است که قبلا 200 تومان پرداخت می کرد.

رضوانی گفت: ملایر با ظرفیت بالا در تولید و فرآوری انواع کشمش به عنوان قطب مطرح استان همدان در صادرات و نیز از شهرستان‌های مطرح در تولید کشمش در کشور است.

وی ادامه داد: سالانه بیش از 220 هزار تن انگور از تاکستان‌های ملایر برداشت می‌شود و درآمد بسیاری از مردم این شهرستان از تولید انگور و کشمش است.

رضوانی جلال از صادرات 98 هزار تنی سیب‌زمینی خبر داد و بیان داشت: همچنین صادرات سایر محصولات استان از جمله سیر و محصولات لبنی در حال انجام است.

انتهای پیام/ د

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.